Velkommen i Herreklubben

Vi er glade for at kunne præsentere en helt ny indsats i Røde Kors Hovedstaden. Tag godt imod Herreklubben – et fællesskab for mandlige seniorer, som gerne vil bruge deres tid til at hjælpe andre og samtidig få gode oplevelser sammen med andre mænd.

- Herreklubben er for dig, der er fyldt 65 år, som har lyst til at mødes i et fællesskab, som hjælper andre -  måske til IT eller til at få samlet møbler. Samtidig er det en klub, som laver forskellige ting sammen. Herreklubben tager på udflugter eller mødes over et spil kort, fortæller Mette Svensson, som er programleder for seniorområdet i Røde Kors Hovedstaden.

Udrykningssjak og udflugter

Lige nu er der to aktiviteter i Herreklubben – den ene er Udrykningssjakket, som tager affære, når nogen har brug for praktisk hjælp af forskellig art. For eksempel har Niels og Jørgen fra sjakket allerede været i gang med at sætte hylder op og reparere møbler i vores netværkshus i Kastrup.

- På udrykningssjakket kan du komme til at bruge alle de ting, du kan og samtidig hjælpe andre med konkrete opgaver. I rykker altid flere ud til en opgave – det kan for eksempel være at samle reoler til en genbrugsbutik, fortæller Mette Svensson.

Den anden aktivitet er Herreture, hvor mænd mødes til spændende oplevelser. Det kan for eksempel være en byvandring, et foredrag eller andet, som Herreklubben selv vælger at arrangere.

Kom med i Herreklubben

De første to arrangementer i Herreklubben er en krimivandring på Nørrebro torsdag den 27. februar klokken 10-12 og et opstartsmøde for Herreklubben torsdag den 5. marts klokken 10-12. Ring til os på 3833 6400 for at høre mere.