Tak for Generalforsamling 2021

Mandag den 28. marts var vi samlet til generalforsamling, som bød på gode historier fra året der gik og vores beredskabsarbejde, flotte økonomiske resultater og en genvalgt bestyrelse.

Bestyrelsens formand Mathias Mølsted Andersen bød velkommen og begyndte sin beretning med at takke de 2.966 frivillige som gennem år 2021 gjorde en indsats for mere end 11.000 medmennesker.

- Jeg vil gerne begynde beretningen om 2021 med en stor tak til alle frivillige, indsamlere, medarbejdere og samarbejdspartnere, der har været med til at løfte de mange indsatser, vi sammen kom i mål med i året, der gik. 2021 blev endnu et år i beredskabets tegn, hvor vi i fællesskab viste, at vi har evnen og styrken til at løfte, når der er opgaver i vores lokalområde, som kræver det, sagde han blandt andet i sin mundtlige beretning.

Imponerende overskud fra butikkerne

Ingen generalforsamling uden en gennemgang af årets regnskab. Tallene i år viste blandt andet et overskud på hele 6,7 millioner kroner fra vores 15 genbrugsbutikker. Det er resultatet af mange frivilliges gode arbejde og en strategisk indsats for at åbne flere store butikker i vores lokalområde.

Og så førstehjælpsaktiviteterne er vokset - næsten 4.700 personer lærte førstehjælp hos Røde Kors Hovedstaden i 2021, mens vi samtidig afholdt 330 kurser for virksomheder.

Du kan se alle tal i vores årsberetning

Vi er parate til at handle

På generalforsamlingen kunne deltagerne også høre om vores beredskabsindsatser gennem de seneste år. Fra den første corona-hotline, over vaccinekørsel og til i dag, hvor vi står klar til at modtage flygtninge på Københavns Hovedbanegård.

- Vi er en beredskabsorganisation, der handler på de humanitære behov, vi ser – det ligger i vores DNA. Det er dem, vi er, fortalte Pernille Scheel med reference til Røde Kors' resolution.

To bestyrelsesmedlemmer genvalgt

I år var der to bestyrelsesmedlemmer på valg - Torben Vonsild og Anne-Kristine Moody Jakobsen, som begge blev genvalgt.

Du kan se og kontakte bestyrelsen her.

Årsberetning for 2021