Ny indsats: Café Thor skaber fællesskab på Nørrebro

Hver torsdag mødes beboerne på E-huset i Thorsgade med frivillige til nogen timers hyggeligt fællesskab. Du kan stadig nå at være med.

E-Huset er et ganske særligt sted. Her bor en række ældre medborgere, som alle har et aktivt forbrug af alkohol. Deres tilværelse er ofte præget af ensomhed, og den nye café skal være med til at afhjælpe netop dette ved at skabe et ugentligt lyspunkt med fokus på det gode fællesskab.

- Vi er så glade for endelig at være i gang med Café Thor. Her er en gruppe beboere, som virkelig savner selskab. Deres alkoholforbrug medfører desværre ofte sociale udfordringer, så de er meget glade for at opleve, at der kommer frivillige i huset, som virkelig vil dem, fortæller udviklingskonsulent Idasofie Hyldgaard efter åbningen den 3. juni.

Stadig brug for flere frivillige

Beboerne i E-huset er ganske særlige, og som frivillig skal du have overskud til at være noget for en gruppe mennesker, som har det svært.  Til gengæld vil du også få en helt særlig rolle i deres liv og være med til at skabe livsglæde blandt personer, der ellers oplever relativt få højdepunkter i løbet af ugen.

Læs mere om at være frivillig i Café Thor