Ny genbrugsbutik på Christianshavn med gaver til hjemmet

Er du til genbrugsguld og vild med unikke og smukke ting med nogle år på bagen, så er Røde Kors Hovedstadens nye butik på Christianshavn lige noget for dig. Den 1. juni 2017 åbner Røde Kors Hovedstaden en ny unik butik i de skønne historiske lokaler på Torvegade 38, hvor gavebutikken Inblik tidligere lå. Butikken ligger i et gammelt hus fra før 1749 med masser af Christianshavner-charme, skæve vægge og lavt til loftet.

Nøgleordet er gaver

Gaver er nøgleordet for den nye butik. Så når københavnerne fra den 1. juni 2017 er på jagt efter en gave, eller bare vil forkæle sig selv, vil den nye gavebutik lige være stedet at tage hen.

Butikken vil sælge unikke og særligt udvalgte genbrugsting. Eksempelvis: Brugskunst, bolig- og køkkenudstyr, nips og pynt, tasker, smykker og mange andre lækre accessoires. Overskuddet vil gå til Røde Kors arbejde for de mest udsatte og sårbare mennesker i Hovedstaden og ude i verden.

Butik ledet og drevet af frivillige

Butikken vil blive ledet og drevet af frivillige. Derfor søger Røde Kors Hovedstaden netop nu frivillige, som har lyst til at arbejde aktivt med at udvikle og drive denne nye spændende butik.

Opgaverne er mangfoldige, de spænder fra betjening af kassen, servicering af kunder og opstilling af varer i butikken så det ser flot og indbydende ud, donation af gaver og styring af lager, kommunikation og sociale medier m.v.

Infomøder om at være frivillig i den nye butik

Hvis du har lyst til at blive frivillig i den nye gavebutik på Christianshavn, som Røde Kors Hovedstaden åbner 1. juni 2017, er et infomøde lige det rette forum for dig. Der afholdes infomøder i butikken på Christianshavn, Torvegade 38:

• Onsdag den 3. maj kl. 17.00-18.30
  • Torsdag den 4. maj kl. 10.00-11.30

På infomødet vil deltagerne:

• Få et generelt indblik i Røde Kors, organisationen, dens historie og virke.
  • Blive introduceret til konceptet bag den nye spændende gavebutik, hvilke opgaver du kan løse som frivillig, og hvordan du kan ansøge om at blive frivillig.
  • Have mulighed for at drøfte, hvad du ønsker at bidrage med som frivillig i butikken.

Senest tre dage før afholdelse af infomødet. Du tilmelder dig til et af møderne via denne tilmeldingsformular. Du kan også tilmelde dig et infomøde ved at kontakte os på telefon 38 33 64 00 eller e-mail hovedstaden@rodekors.dk.

Ansøgning

Hvis du har lyst til at blive frivillig i en nye gavebutik på Christianshavn, som Røde Kors Hovedstaden åbner 1. juni 2017, kan du ansøge på dette ansøgningsskema. I ansøgningen bedes du skrive et par ord om dig selv, hvad du ønsker at arbejde med som frivillig, hvad du kan bidrage med, og hvor mange dage/timer du ønsker at arbejde per uge.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektleder Helle Ourø Nielsen hos Røde Kors Hovedstaden på mail rkh.helle.nielsen@rodekors.dk eller telefon 2647 1047.