Masser af inspiration til nye og kommende pensionister

Lørdag den 19. marts 2022 inviterer Røde Kors Hovedstaden og Københavns Kommune til messe i Øksnehallen. Her kan deltagerne blandt andet møde Svend Brinkmann, lære at fægte og blive inspireret til en aktiv og meningsfuld pensionisttilværelse.

Sammen med Røde Kors Hovedstaden slår Københavns Kommune 19. marts dørene op til årets messe for nye og kommende pensionister. Messen kan blandt andet inspirere til, hvordan man holder sig socialt aktiv efter at have forladt arbejdsmarkedet.

- At være noget for nogen og indgå i et frivilligt fællesskab kan skabe nye venskaber og være med til at udfylde det tomrum, der for nogle kan opstå i overgangen til pensionisttilværelsen. Når du stopper med at arbejde, går du fra at være omgivet af et naturligt fællesskab på din arbejdsplads, til at skulle skabe det hele selv. Hver fjerde ældre borger i Københavns Kommune savner nogen at være sammen med, og vi ved, at mennesker med stærke sociale relationer lever sundere og længere. Derfor afholder vi igen i år en messe, der kan inspirere til at finde ind i nye fællesskaber og relationer uden for arbejdsmarkedet, siger sundheds- og omsorgsborgmester i Københavns Kommune, Sisse Marie Welling (SF).

Det giver glæde at gøre noget for andre
Mere end 60 forskellige lokale organisationer og foreninger har stande på messen, så der er noget for alle. Deltagerne få små smagsprøver på blandt andet korsang eller forskellige måder at gøre en forskel for andre.

- Vi ved, at det giver øget livskvalitet at være frivillig og dermed hjælpe sin medmennesker. Derfor håber vi selvfølgelig, at mange af messens gæster vil tage derfra med inspiration til at gøre noget godt for både sig selv og andre, siger programchef Pernille Hvitnov fra Røde Kors Hovedstaden, som arrangerer messen i samarbejde med Københavns Kommune.

Foredrag, fægtning og foreningsliv
Mere end 3.000 har allerede tilmeldt sig den kommende messe, som også var et populært arrangement med op til 1.500 deltagere i 2020.

- Vi har naturligvis styr på sikkerheden på stedet og udnytter den store sal i Øksnehallen til at skabe rammer, der gør det muligt at holde god afstand under messen. Vi håber, at mange vil kigge fordi i løbet af lørdagen og blive inspireret til at gå godt på pension, fortæller Pernille Hvitnov.

Program og tilmelding

Det er gratis at deltage i Mere Fri Tid – Flere Muligheder.
Se det fulde program og tilmeld dig