København indsamlede næsten 1,4 millioner kroner

Søndag den 4. oktober samlede tusindvis af danskere ind til Røde Kors’ arbejde for, at ingen skal stå alene. I hovedstaden var omkring 900 på gaden og indsamlede i alt 1.380.000 kroner. Det samlede resultat på landsplan blev omkring 13,5 millioner kroner.

– Vi er meget glade for resultatet og taknemmelige for, at så mange mennesker valgte at bruge deres søndag på at hjælpe andre på trods af vejret. De indsamlede penge går blandt andet til at sikre, at ingen skal stå alene – hverken i forbindelse med krig og katastrofer ude i verden og eller herhjemme i Danmark. Dem møder vi i vores sociale indsatser i hovedstadsområdet, og vi kan se, at der er et behov. Derfor et stort tak herfra til både indsamlerne, de frivillige som får indsamlingen til at fungere og til de mange københavnere, som har doneret penge i dag, siger Trine Steffensen, som projektleder for landsindsamlingen hos Røde Kors Hovedstaden.