Kage, dans og rene underbukser på Rådhuspladsen

Hvert år er vi med til at markere FNs internationale fattigdomsdag den 17. oktober. Her mødes organisationer, som arbejder med hjemløse, og byder på mad og hygge for gadens folk.

Der var feststemning på Rådhuspladsen, hvor der blev danset til John Mogensen og hilst på gamle venner. Senere blev stemningen mere alvorlig, mens de er gadens folk, der ikke længere er blandt os blev mindet. Hjemløsedagen på Københavns Rådhusplads var igen i år et tilløbsstykke, og Røde Kors Hovedstadens bod med kaffe, kage og rene boksershorts var populær.

- Helt, rent undertøj er i høj kurs på gaden. Røde Kors får ofte doneret tøj, så vi har mulighed for at hjælpe de hjemløse, hvis de eksempelvis mangler et par bukser eller en frakke. Men underbukser er altid en mangelvare, fortæller Jannie Julin, som er projektleder hos Røde Kors Hovedstaden.

Vil du gøre en forskel for byens hjemløse?

Røde Kors Hovedstaden står bag en række indsatser for mennesker, der ikke har et hjem, de kan kalde deres eget:

Vil du hjælpe hjemløse?

Her kan du læse mere om alle vores indsatser for hjemløse i hovedstaden.

Du kan også melde dig til vores taskforce - så får du besked direkte på mail, hvis vi har brug for ekstra hænder til eksempelvis et nødherberg i de kolde måneder. Læs mere og tilmeld dig her.