Bliv frivillig

Frivillig i København, frivilligt arbejde i København

Bliv frivillig

Som frivillig i Røde Kors Hovedstaden er du med til at gøre en forskel for andre - og får samtidig gode oplevelser og nye kompetencer med i rygsækken. Du bliver også en del af det store fællesskab sammen med mere end 2.900 andre frivillige. Der er mange måder du kan engagere dig på og vi har altid brug for en ekstra hånd.

GÅ PÅ OPDAGELSE
Du kan læse mere om og finde kontaktoplysninger på vores forskellige indsatser her på siden.

SPECIFIKKE OPGAVER
Opgaverne og jobsene er mange, og vi leder derfor løbende efter frivillige med forskellige kompetencer. På denne side kan du finde specifikke jobopslag for de roller og opgaver, hvor vi mangler frivillige lige nu. Måske har du lige præcis de kompetencer, vi står og mangler.

BLIV FRIVILLIG LEDER
Har du lyst til at tage ekstra ansvar og bruge dig selv til at udvikle andre og skabe stærke fællesskaber? Så er rollen som frivillig leder måske den rette for dig. Læs mere om arbejdet som frivillig leder og udfyld en ansøgningsformular her.

ER DU I TVIVL?
Er du i tvivl om, hvor det vil være meningsfuldt for dig at være frivillig? Du er altid velkommen til at deltage på et af vores Informationsmøder og få et overblik over de mange muligheder for at give glæde til andre. Tilmeld dig her.

TASKFORCE FRIVILLIG
Røde Kors er altid til stede. I hovedstaden opstår der løbende situationer, hvor der er behov for frivillige, som kan og vil give en hånd med, når særlige, akutte situationer kræver lidt ekstra. Hvis du melder dig som taskforce frivillig, modtager du en mail, når der er et ekstra behov for frivillige til en bestemt, kortvarig opgave. Læs mere her.

KURSER OG EVENTS
Uanset, hvordan du vælger at engagere dig, så sørger vi for at klæde dig godt på til det frivillige arbejde. Som frivillig har du mulighed for at deltage i bl.a. kurser, temaaftener og sociale arrangementer. Læs mere her.

Spørgsmål?

Kontakt receptionen på telefon 38 33 64 00 eller email hovedstaden@rodekors.dk