Hovedstaden indsamlede næsten 1,2 millioner kroner

København samlede næsten 1,2 millioner kroner til Røde Kors
Søndag den 4. oktober samlede tusindvis af danskere ind til Røde Kors’ arbejde for, at ingen skal stå alene. I København, Frederiksberg, Tårnby og Dragør kommuner blev der indsamlet i alt 1.184.311 kroner. Det samlede resultat på landsplan blev 15,5 millioner kroner.

- Vi er meget glade for resultatet og taknemmelige for, at så mange mennesker valgte at bruge deres søndag på at hjælpe andre på trods af vejret. De indsamlede penge går blandt andet til at sikre, at ingen skal stå alene – hverken i forbindelse med krig og katastrofer ude i verden og eller herhjemme i Danmark. Dem møder vi i vores sociale indsatser i hovedstadsområdet, og vi kan se, at der er et behov. Derfor et stort tak herfra til både indsamlerne, de frivillige som får indsamlingen til at fungere og til de mange københavnere, som har doneret penge i dag, siger Trine Steffensen, som projektleder for landsindsamlingen hos Røde Kors Hovedstaden.

Hvis du ikke var hjemme, da indsamlerne var forbi din hoveddør, kan du stadig nå at give et bidrag. Brug Mobile Pay til nummer 63110 eller send en sms med teksten 200 til 1290 for at give 200 kroner.