Glædelig (og travl) december

Der er fuld gang i Røde Kors Hovedstaden i december måned, hvor både frivillige og ansatte forbereder julede overraskelser og gør klar til en række julearrangementer for udsatte medmennesker i hovedstaden. Her kan du følge med.

Julemarkeder med mening

Deltagere og frivillige i Netværkshuset Kastruplund har allerede afholdt deres traditionsrige julemarked for lokalområdet i Tårnby med stor succes. Her lavede de blandt andet nisser og syltetøj, som blev solgt til dagens gæster. Også beboerne på Røde Kors Herberg for Kvinder har været kreative og solgt fine, hjemmelavede julegaver på det lokale bibliotek.

Juleudflugter og julemad i massevis

Mange af vores forskellige aktiviteter holder deres egne julefejringer sammen. For eksempel har 70 deltagere fra de seks Familienetværk været samlet til en stor julefest med både julemand og risengrød, og deltagerne i Turtjenesten mødes snart til julefrokost på Lynge Kro. Samtidig samles mange af de frivillige også for at ønske hinanden god jul og sige tak for året, der gik.

Julehjælpen gør en forskel for familier med stram økonomi

Midt i december måned holder vi julestue i Netværkshuset Nørrebro, hvor de cirka 500 lokale familier, der i år modtager Julehjælp fra Røde Kors kan komme forbi til rare timer med æbleskiver og klippe-klistre og gå videre med et gavekort til COOPs butikker, så de kan købe julemad og gaver. Hos os bliver gavekortene pakket i gaveposer med lidt lækkert til børnene og informationer om de mange muligheder, der er for at blive en del af vores fællesskaber for familier.

Ingen skal sidde alene til jul

Den 24. december klokken 11-15.30 inviterer vi til den årlige julefest. Festen er for mennesker, der holder jul alene og familier uden netværk. Festen afholdes i København, hvor der bydes på traditionel julemiddag, underholdning for børn og voksne samt naturligvis sang og dans om juletræet. Hvert år deltager mere end 200 personer i festen, som holdes af 60 juleglade frivillige. Der er selvfølgelig gaver til både børn og voksne – de er netop blevet pakket ind af en gruppe frivillige, som brugte anledningen til at julehygge lidt sammen.