Genbrug

Røde Kors Butikker

Røde Kors Hovedstaden har 16 genbrugsbutikker. Genbrug er ansvarligt forbrug - udover at du kan gøre en god handel i butikkerne, er du også med til at gøre en positiv forskel for vores miljø og klima, når du vælger at købe genbrug. Samtidig støtter du Røde Kors' arbejde i hele verden - og i dit lokalområde, som modtager 2/3 af overskuddet fra vores butikker. Du kan se, hvad vi bruger en del af overskuddet til i hovedstadsområdet lige her.

Find din butik

Klik på kortet for at finde adresser, åbningstider og kontaktoplysninger på vores genbrugsbutikker.

Bliv frivillig

Som frivillig i Genbrug er du med til at gøre en positiv forskel for vores miljø og klima, og samtidig støtter du også Røde Kors' arbejde i dit lokalområde og ude i verden. Frivillige står for driften af butikkerne, og er derfor en vigtig del af Røde Kors Genbrug. Der er altid plads til gode, frivillige kræfter i vores butikker, og vi har helt sikkert også en opgave, som du er den rette til at løse.

Hvad forventer vi af dig?

At være frivillig i Røde Kors' genbrugsbutikker kræver, at man har lyst til at få noget fra hånden, så man i fællesskab kan gøre en forskel for dem, der får hjælp gennem Røde Kors. Opgaverne i en genbrugsbutik er meget varierende og kan bestå i at sortere, prissætte og holde orden i butikken. I de større genbrugsbutikker er der også mulighed for at få tildelt et ansvarsområde i butikken fx bogafdelingen eller tøjafdelingen.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Åbningstider og arbejdstider varierer fra butik til butik.

Vil du donere til genbrugsbutikkerne?

Vil du vide mere om at være frivillig?

Bliv frivillig nu

Har du lyst til at bruge nogle timer om ugen som frivillig i en Røde Kors-butik?

Her kan du se alle ledige frivillig-jobs i butikkerne

Du kan også kontakte os på rkh.henrik.johansen@rodekors.dk