Genbrug

Røde Kors Butikker

Røde Kors Hovedstaden har 15 genbrugsbutikker. Genbrug er ansvarligt forbrug - udover at du kan gøre en god handel i butikkerne, er du også med til at gøre en positiv forskel for vores miljø og klima, når du vælger at købe genbrug. Samtidig støtter du Røde Kors' arbejde i hele verden - og i dit lokalområde, som modtager 2/3 af overskuddet fra vores butikker. Du kan se, hvad vi bruger en del af overskuddet til i hovedstadsområdet lige her.

Krav om værnemidler i butikkerne

Alle vores butikker er indrettet med plexiglas ved kasserne og adgang til håndsprit. Lige nu er det også et krav, at både frivillige og kunder i butikkerne bærer mundbind eller visir.

Find din butik

Klik på kortet for at finde adresser, åbningstider og kontaktoplysninger på vores genbrugsbutikker.
NB. for tiden kan vores åbningstider variere en smule, da mange frivillige fortsat er for udsatte for coronavirus til at møde op. Tjek den enkelte butiks sociale medier for opdaterede åbningstider.

Bliv frivillig

Det er frivillige, der står for hele driften af en genbrugsbutik. Som frivillig kan du komme til at arbejde med en række forskellige opgaver som eksempelvis:

• Sortering og prissætning af varer
  • Salg i butikken
  • Dekoration af butikken
  • Økonomi og regnskab
  • Afhentning af varer
  • Markedsføring og sociale medier
  • Organisering og vagtplaner

Der er altid plads til gode, frivillige kræfter i vores butikker, og vi har helt sikkert også en opgave, som du er den rette til at løse.

Vil du donere til genbrugsbutikkerne?

Bliv frivillig nu

Har du lyst til at bruge nogle timer om ugen som frivillig i en Røde Kors-butik?

Her kan du se alle ledige frivillig-jobs i butikkerne

Du kan også kontakte os på rkh.henrik.johansen@rodekors.dk

det gør vi også

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her