Gå på skattejagt i genbrugsbutikken uden for åbningstid

Nu kan du snart handle i tre af vores genbrugsbutikker både morgen og aften, selvom de frivillige holder velfortjent fri. Det kræver kun NemID og Mobile Pay.

Tre af Røde Kors’ populære butikker holder nu åbent, når du har fri. Som et forsøg indfører butikken ubemandet åbningstid, så du også kan gå på skattejagt i genbrugsguldet, efter de frivillige er gået hjem. Du skal bruge dit NemID for at åbne døren til butikken, og du kan selv betale for dine varer med Mobile Pay.

- Vi ser et stort potentiale i at holde butikkerne åbent i længere tid, så flere kan købe gode genbrugsvarer. Derfor holder vores butikker på Nørrebrogade 40, Nørrebrogade 226 og Amagerbrogade 139 snart åbent uden for almindelig arbejdstid, siger organisationschef Thomas Mølgaard Andersen fra Røde Kors Hovedstaden.

Til gavn for butikkens frivillige

Den ubemandede åbningstid gavner både kunderne og de frivillige, der bruger deres tid i butikkerne, fortæller Thomas Mølgaard Andersen:

- De frivillige er butikkernes livsnerve. Med det nye system kan vi give dem lidt ekstra frihed i deres dage, fordi det ikke er helt så presserende, at de dækker alle vagter for at holde butikken åben. Samtidig kan selvbetjeningsløsningen frigive tid til at de frivillige kan ordne de mange varer i baglokalet.

Flere selvbetjeningsbutikker på vej

Butikken på Nørrebrogade 40 bliver den første af foreløbig tre butikker, hvor Røde Kors Hovedstaden holder åbent for selvbetjening.

- Vi tror på, at det er en løsning, som både kan fungere godt for vores kunder og de frivillige, der holder styr på butikkerne i den bemandede åbningstid. Derfor håber vi også at få en masse gode erfaringer med selvbetjeningen, så vi kan gøre det muligt i flere af vores 16 butikker i hovedstaden, fortæller Thomas Mølgaard Andersen.

Følg med på Facebook

Følg med de på tre butikkers Facebook for at få flere informationer om den ubemandede åbningstid:

Megastore Amager
Amagerbrogade 139