Seje seniorer på stranden

Stor stranddag

Den 7. september var græsplænen foran Helgoland fyldt med Seniorer. Arrangementet Stor stranddag løb af stablen med god energi og højt humør. Fokus for dagen var de mange tilbud og aktiviteter, der findes i København, som sammen danner rammerne for fællesskab hos seniorer over 65 år.

Frivillige fra Aktivitetscenter Sløjfen, Amager Seniorklub og Røde Kors Hovedstaden stod bag arrangementet Stor stranddag.

Store stranddag bød på mange hyggelige og sjove aktiviteter, bl.a. fællessang, stolegymnastik, STOMP, nye teknikker med hulahopringe og en rundvisning med Lokalhistorisk Arkiv på ’Det kolde Gys’. Derudover blev der skabt samvær, gode snakke og smil hos deltagerne.

Fællesskaber for seniorer

Arrangementet var med til at sætte fokus på seniorklubberne, hvor fællesskab er i højsædet. Flere af deltagerne fortalte, at de nyder det gode fællesskab ved, at deltage i aktiviteterne samt det tilhørsforhold der skabes ud fra aktiviteterne. Der er aktiviteter for alle - undersøg Københavns tilbud til borgere over 65 år her.

Røde Kors Hovedstadens senioraktiviteter henvender sig til alle over 65 år, og tæller bl.a. turtjenesten, som er vores seniorklub på hjul. Kresten og Anny har gennem flere år været frivillige hos turtjenesten. Anny er turleder, hvilket indebærer at planlægge turene. Kresten er chauffør. Han planlægger ruter, samt står for afhentning og aflevering af borgerne. De fortæller begge om det gode fællesskab, fantastiske ture og hyggeligt selskab. De opfordrer alle seniorer, der har lyst til en god oplevelse at deltage.

Læs mere om vores turtjeneste her.

Kom med til næste seniorevent

Stor Stranddag blev afholdt som optakt til eventet ”Spring for livet”, der foregår i Nørrebrohallen d. 17 september. Læs mere som Spring for livet her.