Fortæl for Livet

Fortæl for livet

Fortæl for Livet er livshistoriegrupper for seniorer. Gennem en møderække på 8-10 gange inviteres du til at erindre, fortælle og lytte til betydningsfulde historier fra livet. I Fortæl for Livet lærer du dig selv og en gruppe andre seniorer bedre at kende på en dybere og mere indgående måde end normalt.

Hvis du har mistet mange af dine nære og kære kan Fortæl for Livet være en god måde at blive en del af et nyt, stærkt fællesskab med udgangspunkt i gode minder og betydningsfulde øjeblikke.

Fortæl for Livet-grupperne består af 5-7 seniorer og en frivillig gruppeleder, som hjælper med at sætte samtalerne i gang og sørger for alle bliver hørt. Som regel mødes gruppen en gang om ugen i ti uger, og møderne varer cirka 1½ time.

Bliv frivillig

For at blive frivillig gruppeleder i Fortæl for Livet skal du have tid og lyst til at mødes med en gruppe seniorer en gang om ugen i cirka ti uger. Du kommer på et Fortæl for Livet-kursusforløb, som klæder dig på til at hjælpe samtalerne godt på vej. Røde Kors Hovedstaden kan desværre ikke tilbyde Fortæl for Livet-kursusforløb pt. Er du interesseret i at deltage i et kursus, så skrive til rkh.seniorkoordination@rodekors.dk. Så kontakter vi dig, så snart vi kan tilbyde et kursusforløb.

BLIV FRIVILLIG NU

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her

Vil du vide mere?

Vil du deltage i Fortæl for Livet eller høre mere om muligheden for at blive frivillig?
Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.seniorkoordination@rodekors.dk