Førstehjælp for virksomheder hitter

Det er - heldigvis - populært at lære førstehjælp. Vores virksomhedskurser sælger godt, og vi er glade for at være med til at skabe mere tryghed både på arbejdspladserne og i resten af samfundet.

Røde Kors Hovedstadens professionelle instruktører tilbyder nu at holde førstehjælpskurser for grupper af kollegaer i virksomhedens egne lokaler.  Det gør førstehjælpsviden let tilgængelig og skaber en god holdånd, når vi sammen lærer at kunne passe godt på hinanden, hvis uheldet er ude.

- Det er nogen hyggelige timer sammen med kollegaerne, og samtidig bliver alle klædt på til at kunne redde liv. For virksomhederne sender det et signal om ansvarlighed, når de vælger at tilbyde deres medarbejdere et førstehjælpskursus, fortæller førstehjælpskonsulent Hans Christian Ellingsgaard, som koordinerer virksomhedskurserne.

Seks instruktører og 250 kurser på et halvt år

Siden maj måned har Røde Kors Hovedstaden enten afholdt eller lavet aftale om at afholde mere end 250 førstehjælpskurser for virksomheder i lokalområdet. Udover København, Frederiksberg, Tårnby og Dragør, dækker vi også Ballerup, Glostrup, Brøndby, Vallensbæk og Ishøj samt Næstved, Køge, Haslev og Faxe.

Seks erfarne og meget kompetente instruktører varetager undervisningen på skift.

Mere information om vores kurser på arbejdspladser

Det praktiske:
Vi sørger for alt udstyr og undervisningsmateriale - I skal bare have et lokale og evt. forplejning klar.

Instruktører:
Alle instruktører har gennemgået et fagligt og pædagogisk program, som Røde Kors har udviklet. Uddannelsen er godkendt af Dansk Førstehjælpsråd.

Undervisningssted:
Arbejdspladsen, der har bestilt kurset, stiller et passende lokale til rådighed, hvor der er borde og stole samt gulvplads til praktiske øvelser.

Sprog:
Vi har mulighed for at holde vores førstehjælpskurser på engelsk.

Har din virksomhed brug for et kursus?

Kontakt førstehjælpskonsulent Hans Christian Ellingsgaard på hanell@rodekors.dk eller 3062 8610.