Offerrådgivningen

Vi er der døgnet rundt - og vi lytter til dig.
Offerrådgivningen i Hovedstaden hjælper ofre, vidner og pårørende efter voldsomme og chokerende oplevelser. Eksempelvis, hvis du har været udsat for overfald, voldtægt, vold fra ekskæreste, psykisk eller fysisk vold i din familie, røveri, tyveri, indbrud, brand, stalking, selvmord og digitale krænkelser. Eller hvis du er i krise efter trafikuheld og andre ulykker. Tilbuddet gælder også, hvis du er vidne eller pårørende til et offer.

Rådgiverne er frivillige, men uddannede professionelt til at rådgive og hjælpe dig videre gennem en krise, chok og andre udfordringer efter en alvorlig livsbegivenhed. Og vi kan også gå med dig til politiet eller støtte dig, hvis du skal i retten som offer, vidne eller pårørende.

Al hjælp er gratis og vi har tavshedspligt.
Vi sidder klar ved telefonen døgnet rundt. Ring på telefon 2120 9170.

Bliv offerrådgiver

Som frivillig i Offerrådgivningen skal du have empati og gode kontaktevner. Det er desuden en fordel at have relevant faglig eller erfaringsmæssig baggrund.

Røde Kors Hovedstaden ruster de frivillige offerrådgivere til opgaven via kurser i eksempelvis krisehjælp og chokhåndtering.

Som frivillig i offerrådgivningen har du tavshedspligt.

Har du brug for Offerrådgivningens hjælp?

Vores telefon er åben døgnet rundt på 21 20 91 70.

Bliv frivillig nu

Vil du høre mere om offerrådgivningen eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00

Du kan også tilmelde dig et Informationsmøde og høre om alle vores aktiviteter - Tilmeld dig her.

Opsøgende indsats i samarbejde med politiet

I en forsøgsperiode er ofre, vidner og pårørende til eksempelvis vold eller voldsomme ulykker blevet ringet op efter hændelsen og tilbudt en samtale med en frivillig offerrådgiver. Hele 98 procent synes, at det har været positivt at blive kontaktet, viser evalueringen af forsøget. Læs hele evalueringen her.