Indsamling

GIV TRE TIMER SØNDAG DEN 3. OKTOBER 2021. MELD DIG SOM INDSAMLER OG HJÆLP OS MED AT REDDE LIV I VERDENS BRÆNDPUNKTER

Røde Kors indsamlingen finder sted første søndag i oktober, hvor indsamlere i hele landet samler ind til fordel for udsatte mennesker både herhjemme og ude i verden.

Vi samler ind, så vi kan hjælpe her og nu. Og så vi kan sikre den akutte og livredende hjælp, når næste katastrofe rammer.

Hvad bruger vi pengene til?

Røde Kors er altid til stede. Vi er verdens største humanitære organisation, og i mere end 150 år har vi hjulpet mennesker igennem krige, katastrofer og sårbare livssituationer. Hvert år giver vi katastrofehjælp til 85 millioner mennesker verden over. Vi bruger også penge på at understøtte det store sociale arbejde, som frivillige i Røde Kors Hovedstaden udfører herhjemme.

Her kan du læse mere om, hvordan de indsamlede penge gør nytte

Find dit nærmeste mødested her:

Bliv frivillig bag om indsamlingen

Røde Kors Indsamlingen finder sted hvert år, hvor frivillige i hele landet samler ind til fordel for udsatte mennesker både herhjemme og ude i verden.

Hvad forventer vi af dig?

Der er en masse spændende opgaver forbundet med indsamlingen, hvor det er muligt at give en hånd med:

• Være indsamler på selve dagen.
  • Hjælpe til på et mødested med opsætning og oprydning af mødested, uddeling af indsamlingsmateriale etc. på selve dagen.
  • Hjælpe til med administrative opgaver, dette gælder løbende hele året, her hjælper man med praktiske opgaver i form af kontorarbejde, pakke opgaver, udkørsel med materiale.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Indsamlingen finder altid sted hvert år den første søndag i oktober. Det er også her, hvor de fleste frivilligopgaver foregår.

Vil du høre mere om Røde Kors Indsamlingen eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt indsamling.rkh@rodekors.dk

Lufthavnsindsamlingen - Alle valutaer bliver til nødhjælp

I Københavns Lufthavn har Røde Kors Hovedstaden opstillet en stor indsamlingsbøsse, hvor det er muligt for rejsende at donere penge. Pengene bliver brugt til vores daglige arbejde med at hjælpe socialt udsatte mennesker i Danmark.