Indsamling

GIV TRE TIMER SØNDAG DEN 2. OKTOBER 2022. MELD DIG SOM INDSAMLER OG HJÆLP OS MED AT REDDE LIV I VERDENS BRÆNDPUNKTER

Røde Kors indsamlingen finder sted første søndag i oktober, hvor indsamlere i hele landet samler ind til fordel for udsatte mennesker både herhjemme og ude i verden.

Vi samler ind, så vi kan hjælpe her og nu. Og så vi kan sikre den akutte og livredende hjælp, når næste katastrofe rammer.

Hvad bruger vi pengene til?

Røde Kors er altid til stede. Vi er verdens største humanitære organisation, og i mere end 150 år har vi hjulpet mennesker igennem krige, katastrofer og sårbare livssituationer. Hvert år giver vi katastrofehjælp til 85 millioner mennesker verden over. Vi bruger også penge på at understøtte det store sociale arbejde, som frivillige i Røde Kors Hovedstaden udfører herhjemme.

Her kan du læse mere om, hvordan de indsamlede penge gør nytte

Lufthavnsindsamlingen - Alle valutaer bliver til nødhjælp

I Københavns Lufthavn har Røde Kors Hovedstaden opstillet en stor indsamlingsbøsse, hvor det er muligt for rejsende at donere penge. Pengene bliver brugt til vores daglige arbejde med at hjælpe socialt udsatte mennesker i Danmark.