Terminal 1

Terminal 1 er et værested for nyligt clean/ædru mennesker der har, eller er ved at afslutte sin behandling og ønsker at komme videre i livet med de udfordringer, der kan opstå i forbindelse med den nye tilværelse som stoffri/ædru.

Første gang du besøger Terminal 1, vil vi tage en snak med dig og finde ud af, hvilke ønsker du måtte have brug for hjælp og støtte til, samt hvilke kurser/aktiviteter, du ønsker at deltage i. Dette gør vi for målrettet at kunne støtte dig i din tilværelse som clean/ædru.

Du vil også kunne deltage i de udbudte aktiviteter såsom yoga, havkajak, nada, ture ud af huset,  kurser i gældssanering, jobrelaterede kurser og meget mere.

Der vil være lidt mad og mulighed for at skabe et nyt positivt stoffrit netværk. Det er uforpligtende at deltage, og det kræver ikke tilmelding.

Bliv frivillig

Hos Terminal 1 kan du være med til at støtte deltagerne i at etablere eller opretholde et liv som clean og/eller ædru.

Hvad forventer vi af dig?

Som frivillig i Terminal 1 skal du have overskud og tålmodighed til at støtte andre mennesker. Du vil være med til at støtte brugerne i at etablere eller opretholde et liv uden misbrug. Det kræver ingen særlig uddannelse eller erfaring, men det forventes, at du er moden og stærk nok til at kunne rumme brugernes fortællinger.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Terminal 1 foregår i Netværkshuset Nørrebro, som ligger i forlængelse af Røde Kors Hovedstadens sekretariat. Terminal 1 er åben mandage fra 16-20. Som frivillig vil du indgå i et frivilligteam bestående af 2-3 frivillige, som er tilstede i Terminal 1 hver 14. dag. Du kan også vælge at være frivillig hver mandag.

Tilmeld dig her

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du høre mere om Terminal 1 eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.claus.thestrup@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her

Mød Terminal 1

Terminal 1 mødes hver mandag klokken 16 til 20 i Netværkshuset Nørrebro, som ligger på Nordre Fasanvej 228, 2200 København N, stuen (indgang gennem porten). Klik her for at se ugeplan for aktiviteterne i Terminal 1.