Maduddelingen

Hos Røde Kors Hovedstadens Maduddelingen kan du hente gratis overskuds varer fra Grønttorvet og andre steder.
Vi uddeler pakkede poser med varer to gange om ugen på adressen Nordre Fasanvej 218 gennem gitterporten.

Tirsdage klokken 15.30-17.30
Fredage klokken 13.30-15.30

Maduddelingen er for dig, som har svært ved at få enderne til at mødes og madbudgettet til at hænge sammen.

Når du henter en pose hos os har du også mulighed for at besøge vores hyggelige kaffesalon, hvor vi servere kaffe/te og kage, og god stemning. Her kan du også snakke lidt med de frivillige og andre brugere. Vi inviterer også løbende på forskellige oplæg i Kaffesalonen.

Tilmelding for at kunne hente en pose

For at kunne hente en pose i Maduddelingen skal du tilmelde dig.

TILMELD DIG HER

Ved tilmelding vælger du det tidsinterval, du vil hente din pose i. Det er vigtigt at det også er i det tidsrum, du dukker op, når du skal hente din pose – så er vi sikker på at det hele glider bedst muligt. Der åbnes for tilmeldinger dagen inden uddelingen, og der lukkes for tilmeldinger en time inden uddelingen, eller når der ikke er flere pladser. Det er kun muligt at bestille én pose per husstand.

Har du problemer med at tilmelde dig, kan du ringe til vores reception på 3833 6400. Vores søde receptionister vil tage i mod dit navn og telefonnummer, og du vil efterfølgende blive ringet op.

Genbrugsposer

Da vi ikke kun går op i madspild, men også i miljøet generelt, får du dine varer i en stofposer, som genbruges. Det vil sige at du får stofposen med hjem, og at du skal have den med næste gang, du vil hente varer i Maduddelingen. Vi vasker poserne fra gang til gang.

Hold dig orienteret og følg os på Facebook

Bliv frivillig

Du kan hjælpe på flere måder som frivillig i Maduddelingen. I selve uddelingen, i kaffesalonen eller som chauffør.

Uddelingen: I uddelingen tager du venligt imod brugerne, tjekker dem på listen og udlevere en pose med varer. Inden skal varerne sorteres, der skal regnes på hvor meget der skal i hver pose, og poserne skal pakkes. Det er dynamisk, praktisk og super hyggeligt og fantastisk at se glæden hos brugerne.

Kaffesalonen: Når brugerne henter deres varer kan de også besøge Maduddelingens Kaffesalon. I kaffesalonen tager du varmt imod gæsterne og sørger for at kaffe og te. Kaffesalonen er rammen for hyggeligt samvær. Som frivillig skal du have lyst til at sludre med brugerne og overskud til at lytte og sørger for en god stemning i salonen. I kaffesalonen kan man tale om alt lige fra de varer brugerne har fået med hjem og opskrifter, til andre tilbud i Røde Kors eller andre organisationer, da Kaffesalonen også fungere som brobygning til disse tilbud.

Chauffør: Som chauffør er du med til at hente de varer, der er i Maduddelingen. Varerne hentes hos vores donorer og tidspunktet for afhentning kan varierer

Hvad forventer vi af dig?

Som frivillig i Maduddelingen skal du være god til at bevare overblikket, turde tage fat, samt have overskud og et åbent sind, idet du er i kontakt med mange brugere.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Maduddelingen foregår to gange ugentligt: tirsdag kl. 15-18 og fredag kl. 13-16. Som frivillig skal du som minimum kunne tage to vagter om måneden, i ovenstående tidsrum.

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du vide mere om Maduddelingen, så kontakt de frivillige på rkh.maduddeling@rodekors.dk.

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her

Følg med på Facebook