Maduddeling på Nørrebro

Hos Røde Kors Maduddeling på Nørrebro kan du hente gratis overskudsmad fra Grønttorvet og andre steder. Vi deler det ud, som var det en lille købmand fyldt med frisk frugt og grønt, og mens du venter på at det bliver din tur, kan du hygge dig i netværkshuset med kaffe og kage.

Er dit køleskab derfor tomt, eller har du mere tid end penge i overskud, så er maduddelingen ideel for dig. Det er helt gratis, alle er velkomne, men det kræver noget ventetid.

Når du møder op hos os tirsdag eller fredag, bliver du taget godt imod af vores frivillige, som byder på kaffe og kage. Herefter får du et nummer, som fortæller, hvilken gruppe du er i. For at holde på den gode atmosfære og det rolige tempo, kommer alle ind i små grupper. Vi sørger for, at alle får noget med sig hjem.

Maduddelingen startede i 2017 på Vesterbro under navnet Vesterbro Maduddeling. Vi er nu flyttet til Nørrebro og kommet under Røde Kors’ vinger.

BLIV FRIVILLIG

Du kan hjælpe på flere måder som frivillig i Maduddelingen. I selve uddelingen, i kaffesalonen eller som chauffør.

I uddelingen sorterer du varerne og sætter dem flot op så deltagerne møder en flot gammeldags købmandsbutik. Når uddelingen åbner, tager du venligt mod deltagerne og sørger for, at det hele forløber roligt, rart og værdigt.

I kaffesalonen tager du varmt imod gæsterne og sørger for at kaffe- og kagebordet er delikat. Indimellem sætter du dig og får en snak med deltagerne og giver et lyttende øre, hvis nogen har lyst til en snak. Du deler også numre ud, holder velkomsttale og sørger for uddelingens flow.

Mens selve uddelingen står på, er det holdet af frivillige, der sørger for, at alle får en god oplevelse og varer med hjem. I hjælpes også ad med at finde opskrifter, der passer til varerne.

Har du et godt netværk eller flair for at tale med leverandører og lave andet opsøgende arbejde, er du velkommen til at tilslutte dig maskinrummet sammen med aktivitetsledere og projektkoordinatorer.

Velkommen i Maduddelingen

Maduddelingen på Nørrebro er åben:

Tirsdage klokken 15-18. Hvis du vil have et nummer og mad med hjem, skal du være fremmødt senest klokken 15.45.

Fredage klokken 13-16. Hvis du vil have et nummer og mad med hjem, skal du være fremmødt senest klokken 13.45.

Adressen er Nordre Fasanvej 228 - gå ind gennem gitterporten og gå efter duften af friskbrygget kaffe.

VIL DU VIDE MERE?

Vil du vide mere om Maduddelingen, så kontakt de frivillige på rkh.maduddeling@rodekors.dk.