Cykeltræning

Cyklen er den ideelle transportform, når man skal rundt i København. Men ikke mange kulturer har samme tradition for at cykle som den danske, og derfor tilbyder Røde Kors Hovedstaden cykeltræning for voksne med anden baggrund end dansk. Her lærer kursisterne at cykle i et sikkert og lukket område, før de bevæger sig ud i trafikken.

Cykelkurset er for dig, som gerne vil lære at cykle eller blive bedre til det. Du lærer også færdselsreglerne og at vedligeholde en cykel. Der er naturligvis tid til hyggelige kaffepauser, hvor I kan udveksle erfaringer.

Cykelkurset er gratis, og vi stiller cykler og cykelhjelme til rådighed, så du bare skal møde op. Husk at tage praktisk tøj og praktiske sko på.

Bliv frivillig

Som frivillig cykeltræner kommer du til at undervise i balance, manøvrefærdighed, cykling i trafik, færdselsregler og elementær vedligeholdelse af cyklen.

Cykeltræningen foregår fra marts til oktober med en pause midt på sommeren. Du vil blive tilknyttet en frivilliggruppe i et bestemt distrikt, så du møder op det samme sted hver gang, og du er velkommen til at melde dig sammen med en ven eller et familiemedlem.

Forudsætningerne for at være frivillig er, at du kan cykle, har interesse i at formidle og har en god portion tålmodighed. Du behøver ingen særlig træning, men det er en fordel, hvis du er pædagogisk anlagt.

Derudover skal du være indstillet på at deltage et par timer minimum hver anden uge.

Kom og vær med!

Vil du høre mere om cykeltræningen eller muligheden for at blive træner?

Frederiksberg

Frederiksberg, Sofus Francks Vænge 34A (Domus Vista) banen bag ved skolen på Nordens Plads

Hver Onsdag kl: 15.30-17.30 fra 3. marts - 30. juni

Kontakt rkh.claus.thestrup@rodekors.dk eller ring til 60601963

Vanløse

Hanstholmsvej 10, Damhusengens Skole

Starter søndag d. 11 April kl: 10-12:00

Hver Søndag frem til d. 27 juni.

Kontakt cykel.vanlose.rkh@rodekors.dk

bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her