Bevægelsesvenner

BEVÆGELSESVENNER

Bevægelsesvenner er et tilbud til dig der lever med en psykisk sårbarhed og ønsker at få mere bevægelse ind i hverdagen.

Du bliver matchet med en frivillig bevægelsesven, som kan støtte og hjælpe dig til at komme i gang med at bevæge dig. I aftaler selv bevægelsesformen – det kan være alt fra en gåtur, en tur i træningscentret eller fælles deltagelse på hold. De frivillige bevægelsesvenner er mennesker i alle aldre og kan både være studerende og folk i arbejde. Fælles for dem er, at de har overskud og lyst til at lære et nyt menneske at kende, og at de har tavshedspligt.

BLIV FRIVILLIG

Hvem hjælper du?

Som frivillig bevægelsesven udfylder du en vigtig plads i et andet menneskes liv. De fleste der ønsker en bevægelsesven lever med psykiske lidelser, som for eksempel angst eller depression. Derudover oplever mange en følelse af ensomhed og har et begrænset netværk.

Hvad forventer vi af dig?

Som frivillig bevægelsesven skal du være åben, robust, stabil og have godt humør. Du skal have tid til at være bevægelsesven en gang hver anden uge i minimum et års tid. Det er en fordel at have enten viden eller kendskab til psykisk sårbarhed, men det er ikke noget krav. Du behøver ikke at være i god form eller at vide noget om bevægelse for at være bevægelsesven.

Du bliver klædt på til rollen med introkursus, supervision, kompetencekurser og sparring.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Du mødes med din bevægelsesven hver anden uge i et par timer. Oftest vil du hjælpe med at hente din bevægelsesven, da det ellers kan være svært at komme ud af døren. I aftaler selv bevægelsesformen.

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du høre mere om Bevægelsesvenner eller muligheden for at blive frivillig?
Så ring på telefon: 27 79 47 53
eller send en mail til: rkh.sind.bevegelse@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Mulighederne for at blive frivillig i Røde Kors Hovedstaden er mange. Send dit navn og nummer til rkh.frivillig@rodekors.dk, så ringer vi dig op hurtigst muligt og hjælper dig på vej.

Til frivillige i vores indsatser for psykisk sårbare