Bevægelsesvenner

BEVÆGELSESVENNER

Det er sundt for både krop og sjæl at bevæge sig. Undersøgelser viser, at blot 30 minutters daglig bevægelse kan have en indflydelse effekt for både fysisk og psykisk sundhed. Hvis du har svært ved selv at komme ud ad døren til en gåtur, en badmintonkamp eller op på cyklen, kan du måske have glæde af en frivillig bevægelsesven.

Bevægelsesvenner er frivillige i alle aldersgrupper, og du vil blive matchet med en efter ønsker, interesser og behov. Det i vil mødes om sammen er bevægelse, alt efter hvad der passer til både jeres fysiske formåen og foretrukne form for bevægelse. I aftaler selv bevægelsesformen og mødes cirka hver anden uge i en time eller to.

BLIV FRIVILLIG

Som frivillig i Bevægelsesvenner under Sind og Sårbarhed udfylder du en vigtig plads i et andet menneskes liv. Du mødes med deltageren minimum hver anden uge i en time eller to, hvor I mødes for at bevæger jer sammen. Hvilken form for bevægelse, I ønsker at lave, finder I ud af i fællesskab.

Som frivillig bevægelsesven skal du være åben, robust, stabil og have godt humør. Du begynder med en samtale, hvor du hører mere om aktiviteten og rammerne, og om dine ønsker til en bevægelsesven.

Du vil som frivillig bevægelsesven blive tilbudt introkursus, kompetencekursus, supervision og sparring – så du bliver klædt på til at forstå og være sammen med et menneske som er psykisk sårbar.

Alle deltagerne i Bevægelsesvenner er blevet besøgt og vurderet egnede. Deltagerne er typisk mennesker med en form for psykisk sårbarhed, som savner relationer og netværk.

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du høre mere om Bevægelsesvenner eller muligheden for at blive frivillig? Så ring på telefon 28923356 eller send en mail til rkh.sind.bevegelse@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her