Bevægelsesvenner

BEVÆGELSESVENNER

Det er sundt for både krop og sjæl at bevæge sig. Undersøgelser viser at blot 30 minutters daglig bevægelse kan have en indflydelse effekt for både fysisk og psykisk sundhed. Hvis du har svært ved selv at komme ud ad døren til en gåtur, en badmintonkamp eller op på cyklen, kan du måske have glæde af en frivillig bevægelsesven.

Bevægelsesvenner er frivillige i alle aldergrupper, og du vil blive matchet med en, der deler dine ønsker om at dyrke en form for motion, der passer til både jeres fysiske formåen og foretrukne form for bevægelse. I aftaler selv bevægelsessformen og mødes cirka hver anden uge i en time eller to.

Bevægelsesvenner er et samarbejde med Frederiksberg Kommune, så foreløbig skal du være bosat i kommunen for at kunne få en frivillig bevægelsesven.

BLIV FRIVILLIG

Som frivillig i Bevægelsesvenner under Sind og Sårbarhed udfylder du en vigtig plads i et andet menneskes liv. Du mødes med besøgsmodtageren nogle gange om måneden i en time eller to, hvor I sammen dyrker den form for motion, I har valgt.

Som frivillig besøgsven skal du være åben, robust, stabil og have godt humør. Du begynder med en samtale, hvor du hører mere om reglerne, såsom tavshedspligt, og om hvem du kan blie bevægelsesven med. Der afholdes løbende tema- og efteruddannelsesaftener, ligesom du altid har mulighed for at kontakte en koordinator eller områdeleder for sparring.

Alle modtagerne i Bevægelsesvenner er blevet besøgt og vurderet egnede som besøgsmodtagere. Besøgsmodtagerne er typisk mennesker med en form for psykisk sårbarhed, som savner relationer og netværk.

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om Bevægelsesvenner eller muligheden for at blive frivillig? Så ring på telefon 2892 3356 eller send en mail til rkh.besog.sind@rodekors.dk

Bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her