Os Herude – Fællesskab for børn med familiemedlem i fængsel

Os herude - Fællesskab for børn med familiemedlem i fængsel

Det er ikke nemt at have en mor eller far, der sidder i fængsel. Mange børn har svært ved at tale om det, og nogle føler sig flove. Derfor tilbyder Røde Kors et rum for børn mellem 8 og 16 år, hvor de kan dele deres erfaringer med jævnaldrende i samme situation. De kan eksempelvis tale om forholdet til kammeraterne, om de har fortalt det i skolen eller bare hvordan det går.

Mens børnene mødes, er der mulighed for, at forældrene kan erfaringsudveksle og få redskaber til at hjælpe deres børn. Dagen afsluttes med fælles aftensmad.

Formålet med samtalegrupperne er at give børnene oplevelsen af, at der findes andre børn i samme situation. Børnene skal have mulighed for at spejle sig i hinanden.

Bliv frivillig

Fællesskabet for børn og deres pårørende mødes og får mulighed for i trygge grupper at snakke sammen om deres hverdag, tabuiserede emner og tanker om at have et familiemedlem i fængsel. Som frivillig er du med til at hjælpe familierne gennem en svær situation ved at lytte til både børn og voksne. Du skal være med til at skabe tillid og give plads til dynamikken i børnegruppen og snakken blandt de voksne.

Tilmeld dig her

Bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her

Mød Os Herude

Vi mødes torsdage i ulige uger klokken 17-19.30 på Nordre Fasanvej 228 på Nørrebro.
Dagen afsluttes med fælles aftensmad og det er gratis at deltage.

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om samtalegrupper for børn af indsatte eller om at være frivillig? Så kontakt udviklingskonsulent Sussi Nielsen på telefon 4074 6130 eller send en mail til sn@rodekors.dk.