Familieven

Røde Kors Hovedstaden tilbyder at hjælpe forældre med praktiske ting i hverdagen. En Familieven er en frivillig, som kommer hjem på besøg i jeres familie én gang om ugen. Den frivillige Familieven hjælper, støtter og vejleder ud fra jeres families behov, uanset hvor gamle dine børn er. En Familieven er en ven af hele familien.

Vi gør hvad vi kan for at matche dig med en frivillig Familieven, som har interesse i og kompetencer til at tilbyde netop den form for støtte, som du efterspørger.

Bliv frivillig Familieven

Som frivillig familieven giver du én til én støtten til en familie. Du kommer i familien gennem et helt år og får mulighed for at opbygge en nær relation til en familie, hvor du gør en stor forskel for både børn og voksne. Du skal have tid og lyst til at indgå i et fællesskab med en familie, hvor du hjælper med støtte og samvær alt efter deres behov.

Hvad forventer vi af dig?

Som Familieven skal du have overskud til og et ønske om at støtte en børnefamilie. Ved at møde familien åbent og fordomsfrit og støtte i at håndtere de udfordringer, der opleves i hverdagen, kan du spille en afgørende rolle i at forbedre børn og familiers trivsel.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Den frivillige Familieven mødes som udgangspunkt med familien i 1,5 – 2 timer ugentligt gennem et år. Tid og sted aftales mellem familien og den frivillige Familieven, ligesom I selv aftaler, hvad I ønsker at være sammen om.

Susannes fortælling

Hør Susanne fortælle om, hvordan frivillige familievenner kan give støtte og omsorg til børnefamilier.

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du vide mere om Familieven, kan du skrive til rkh.familieven@rodekors.dk eller ringe på 28342891

Vil du vide mere om Støtte fra Start, kan du skrive til udviklingskonsulent Charlotte på rkh.charlotte.juhl.hansen@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her