Familienetværket

Familienetværket er en aktivitet, hvor du og din familie, i fællesskab med andre familier, spiser og hygger sammen. Her kan i møde andre familier og børnene kan få nye legekammerater. I Familienetværket får I nogle timer, hvor I kan slappe af og nyde det hyggelige samvær. Vi har Familienetværk forskellige steder i København.

For at blive en del af Familienetværket skal kan du og din familie kontakte os på mail eller telefon, eller I kan henvende jer til sekretariatet, som noterer og giver jeres kontaktoplysninger til Familienetværket

Det er gratis for alle at være med i Familienetværket.

BLIV FRIVILLIG

Som frivillig støtter du familierne ved at deltage og bidrage til at skabe hyggelige rammer omkring spisningen og samværet i Familienetværket. Du skal have lyst til at indgå i diverse aktiviteter med deltagerne og sørge for, at både børn og forældre får en god oplevelse.

Hvad forventer vi af dig?

Du kan blive frivillig i Familienetværket, hvis du har overskud til at støtte sårbare familier og tid til at deltage i netværkets aktiviteter én gang om måneden. Som frivillig i netværket møder du familierne i øjenhøjde. Ved at være opmærksom på de udfordringer som familierne står med i hverdagen, kan du være med til at forbedre trivslen og livsvilkårene for både forældre og børn.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Der er 6 Familienetværk i Røde Kors Hovedstaden fordelt mellem Nørrebro, Frederiksberg, Sydhavn og Tårnby. De 6 Familienetværk mødes hver især til fællesspisning og samvær én gang månedligt.
Derudover mødes familier på tværs af alle Familienetværk sidste lørdag i måneden, hvor de tager på tur, eksempelvis til Statens Museum for Kunst eller Eksperimentarium.

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du vide mere om Familienetværket, kan du sende en mail til familienetvarket.rkh@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her