Digitale venner

Digital Venner giver støtte og hjælp til voksne med lektier, skoleopgaver og adgang til forskellige digitale platforme som eksempelvis AULA.  Lektiehjælpen foregår online, hvilket betyder, at både både du og den frivillige kan sidde derhjemme - det online møde er en let tilgængelig måde at modtage støtte og vejledning på.

Hvis dine børn har brug for hjælp til lektier, kan Ungdommens Røde Kors støtte med digital lektiehjælp. Det kan du læse mere om her.

Bliv frivillig

Som Digital Ven støtter og hjælper du en voksen online med lektier og skoleopgaver. Lektiehjælpen foregår online, hvilket betyder at både modtager og frivillig kan sidde derhjemme - det online møde er en let tilgængelig måde at give og modtage støtte og vejledning på.

Hvad forventer vi af dig?

Som Digital Ven kan du have mange forskellige kompetencer. Det kan være alt fra hjælp til stavning og regning i indskolingen, over danskopgaver til hjælp med fysik eller engelsk på HF-niveau. Grundlæggende IT-forståelse er en fordel, men vi hjælper gerne med at klæde dig på i eksempelvis kommunikationsplatformen Teams. Det vigtigste er, at du har mod på at hjælpe voksne online.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Den frivillige Digitale Ven mødes med modtageren online fast én gang om ugen af ca. 1,5 times varighed. I aftaler selv, hvornår I mødes. Du bidrager som udgangspunkt med din støtte igennem et halvt år.

BLIV FRIVILLIG NU

Hvis du gerne vil vide mere om Digitale Venner, kan du kontakte os på rkh.digitalevenner@rodekors.dk

Digital lektiehjælp til børn og unge

Det gør vi også

Mulighederne for at blive frivillig i Røde Kors Hovedstaden er mange. Send dit navn og nummer til rkh.frivillig@rodekors.dk, så ringer vi dig op hurtigst muligt og hjælper dig på vej.