Turtjenesten

Turtjenesten tilbyder forskellige oplevelser for dig, der er fyldt 65 år og bor i Københavnsområdet. Nogle ture byder på en dag med hyggeligt samvær og et lækkert måltid mad. Ved andre ture er det kulturelle oplevelser, såsom et besøg på museum eller i kirke. Vi stiller minibus, chauffør og turleder til rådighed, som kører dig til og fra dit hjem.

Deltagerne betaler selv for sin frokost og drikkevarer samt eventuel entré. Derudover skal man betale 50 kroner som er et tilskud til drift af busserne. De kan vælge i mellem heldagsture fra ca. kl. 10.00 - 16.30 eller kortere eftermiddags- eller aftenture.

Oversigten til højre viser de forskellige ture, vi tilbyder. Som deltager er man knyttet til det program, hvor man bor. Når der er valgt en tur, ringes der til Turtjenesten på telefon 41 27 39 97 mellem klokken 9 og 12 for at tilmelding.

Bliv frivillig

Du kan blive frivillig i Turtjenesten som chauffør eller turleder.

Turlederen planlægger turene og står også for det praktiske såsom, at bestille bord og hjælpe deltagerne ind og ud af bussen.

Chaufføren er ansvarlig for kørslen og planlægning af ruten, inklusiv afhentning og aflevering. For at blive frivillig chauffør i Turtjenesten skal du have et gyldigt kørekort til personbiler. Du kommer til en testkørsel med en af vores busansvarlige, som godkender nye chauffører.

Som frivillig skal du have lyst til at hjælpe de ældre og være med til at give dem en god oplevelse. Det forventes, at du deltager i det sociale samvær på turen. Du har som frivillig ingen udgifter til frokost og drikkevarer.

Chaufføren skal planlægge og køre kørselsruter, inklusiv afhentning og aflevering. For at blive frivillig chauffør i Turtjenesten skal du have et gyldigt kørekort til personbiler og gennemføre en køretur sammen med vores bilansvarlige, som godkender de nye chauffører.

Som frivillig skal du have lyst til at hjælpe de ældre og være med til at give dem en god oplevelse. Det forventes, at de frivillige deltager i det sociale samvær på turen. De frivillige har ingen udgifter til frokost og drikkevarer.

De frivillige vil blive oplært gennem en føl-ordning.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Hvad enten du har et ønske om at være turleder eller chauffør skal du kunne køre en fast dag om ugen eller en fast dag hver 2. uge.

Turene vil typisk være fra kl. 9 til kl. 16-17 .

kontakt

Vil du høre mere om Turtjenesten som deltager så kontakt dem på 41 27 39 97 eller send en mail til rkh.seniorkoordination@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her

Udflugtsprogrammer