Ringevenner

RINGEVENNER

Ringevenner taler sammen cirka en eller to gang om ugen. Din ringeven er en fast frivillig, som gerne vil tale med dig om eksempelvis din hverdag, dit helbred, fælles interesser eller hvad, der rører sig omkring jer. Det er altid den samme frivillige, du taler med, så I vil få rig mulighed for at lære hinanden godt at kende.

BLIV FRIVILLIG

Som Ringeven får du en stor betydning for et andet menneske. Ofte en ældre medborger, som lever med ensomhed. Her kan dine opkald blive et lyspunkt i hverdagen. Som frivillig Ringeven vil du blive matchet med en fast modtager, så det er den samme person du ringer til hver gang. Der er derfor rig mulighed for, at jeres relation og samtaler kan udvikle sig, i takt med at I lærer hinanden bedre at kende.

Opkaldet tilbydes 1-2 gang om ugen, og tidspunktet bestemmer I indbyrdes. Varigheden af en samtale kan variere alt efter behov og tid.

Bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende. Tilmeld dig her

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om Ringevenner eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.ringevenner@rodekors.dk