Ord i fællesskab

Ord i fællesskab er for seniorer, som har lyst til at dele glæden for enten højtlæsning i Bogfællesskabet eller brevskrivning. Det hele starter selvfølgelig med fælles frokost, hvor der er tid til at dele oplevelser, erindringer og livshistorier.

Hvilken aktivitet har du lyst til?

Højtlæsning - Her møder du andre, som deler glæden ved litteraturen. En frivillig læser højt for gruppen og sammen får I mulighed for en hyggelig stund, hvor I kan glæde jer over at få oplæst en historie og tale om den.

Brevskrivning - Holder du af at skrive og modtage breve? Så kan du mødes med andre, som deler samme glæde, og I kan lade jer inspirere af hinanden.

Du har også mulighed for at blive en del af Brevvenner, hvor du kan udveksle breve med eksempelvis en beboer på et plejecenter.

Bliv frivillig

Du bliver en del af et team af frivillige beståede af andre værter samt højtlæsere, med en fælles mål om at skabe et hyggeligt fællesskab for seniorer.

Som frivillig vært i Ord i fællesskab, er det dig der står for indkøb til frokosten og for det venlige, aktiverende og inkluderende værtsskab. Det er nærværet og det at skabe relationer på tværs der er i højsæde, og det er dette fokus der skal bevares og understøttes.

Som frivillig højtlæser bidrager du til det gode humør og hygge under frokosten. Som højtlæser læser du højt for gruppen, og sammen skaber I mulighed for en hyggelig stund med samtale om indholdet eller oplevelser, som teksten vækker. Du nyder og er god til at læse højt fra en tekst som du udvælger; eksempelvis en roman, novelle eller dagens avis. Du skal være opsøgende i forhold til de ældre samt være stabil og engageret i din rolle som højlæser. Udover højtlæsningen, er det også din opgave at være tovholder for gruppen og sørge for en atmosfære, der giver de ældre lyst og plads til at lytte og deltage snakken.

Vær med!

Ord i fællesskab begynder den 4. august 2021

Vi mødes hver onsdag i Netværkshuet på Nørrebro kl. 11:30-14.

Tilmelding kan ske på telefonnummer 6010 0064 eller mail til rkh.ord@rodekors.dk

Vi håber at se dig!

Det gør vi også

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her