Gåvenner

GÅVENNER

Gåvenner mødes og går tur sammen. Din gåven er en fast frivillig, som gerne vil tale med dig om eksempelvis din hverdag, dit helbred, fælles interesser eller hvad, der rører sig omkring jer - samtidig med at I får lidt frisk luft og motion. Det er altid den samme frivillige, du går med, så I vil få rig mulighed for at lære hinanden godt at kende.

BLIV FRIVILLIG

Som Gåven får du en stor betydning for et andet menneske. Ofte en ældre medborger, som lever med ensomhed. Som frivillig Gåven vil du blive matchet med en ældre borger, og sammen går I ture, hvorhen det passer jer. Det kan være at I går en tur i en park, i lokalområdet eller måske har I lyst til en dag at tage på museum eller café når myndighederne tillader dette igen Måske sætter I jer på en bænk eller får en kop kaffe, og snakker om lidt af hvert.

Du vil blive matchet en fast gå-makker, og der er derfor rig mulighed for, at jeres relation og samtaler kan udvikle sig, i takt med at I lærer hinanden bedre at kende.

I mødes enten ved den ældres hoveddør eller aftaler et sted i nærheden, som passer jer begge. Sammen går I en tur, alt efter hvad behov og fysik er til.

Har du lyst til at tilbyde dit selskab, og samtidig lære en ældre borger at kende, så hører vi meget gerne fra dig.

Bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende. Tilmeld dig her

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om Gåvenner eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.gaavenner@rodekors.dk