Fortæl for Livet

Fortæl for livet

Fortæl for Livet er livshistoriegrupper for seniorer. Gennem en møderække på ca. 10 gange inviteres du til at erindre, fortælle og lytte til betydningsfulde historier fra livet. I Fortæl for Livet lærer du dig selv og en gruppe andre seniorer bedre at kende på en dybere og mere indgående måde end normalt.

Hvis du har mistet mange af dine nære og kære kan Fortæl for Livet være en god måde at blive en del af et nyt, stærkt fællesskab med udgangspunkt i gode minder og betydningsfulde øjeblikke.

Fortæl for Livet-grupperne består af 5-7 seniorer og en frivillig gruppeleder, som hjælper med at sætte samtalerne i gang og sørger for alle bliver hørt.

Bliv frivillig

For at blive frivillig gruppeleder i Fortæl for Livet skal du have tid og lyst til at mødes med en gruppe på 5-7 seniorer en gang om ugen i cirka ti uger.
Du skal på et Fortæl for Livet-kursus inden, du kan starte som frivillig gruppeleder.

Vi afholder kurser løbende. Er du interesseret i at blive frivillig gruppeleder i Fortæl for livet, så kontakt rkh.fortaelforlivet@rodekors.dk  Så kontakter vi dig, så snart vi kan tilbyde næste kursus.

Hvad forventer vi af dig?

Som frivillig gruppeleder i Fortæl for Livet er det dig, der hjælper med at sætte samtalerne i gang og sørger for at alle bliver hørt.

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Gruppen mødes en gang ugentlig i ca. 10 gangeGruppen mødes i halvanden time. Vi har grupper rundt omkring i København fx aktivitetscentre, plejehjem, kirker mv.

Bliv frivillig nu

Vil du deltage i Fortæl for Livet eller høre mere om muligheden for at blive frivillig?
Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.fortaelforlivet@rodekors.dk

Det gør vi også

Mulighederne for at blive frivillig i Røde Kors Hovedstaden er mange. Send dit navn og nummer til rkh.frivillig@rodekors.dk, så ringer vi dig op hurtigst muligt og hjælper dig på vej.