BRUG KROPPEN, KØBENHAVNER!

Den motiverende foredragsholder Chris MacDonald fortæller med stor viden, indsigt og humor om vigtigheden af at bruge kroppen aktivt hele livet. København har en myriade af tilbud, når det gælder fysisk aktivitet og sportsaktiviteter. Her kan du møde en varieret håndfuld af dem, og få inspiration til at komme godt i gang.

SE ELLER GENSE KONFERENCEN BRUG KROPPEN, KØBENHAVNER!

Dem mødte du på konferencen

Her kan du finde informationer om de aktiviteter, som blev præsenteret på konferencen.

Læs mere om Chris MacDonald på hans egen hjemmeside: www.chrismacdonald.dk/

Du mødte Peter Hoffmann-Bang som er orienteringsløber i Amager Orienterings Klub: https://amagerok.dk/

Fik du lyst til at spille floorball med gubberne i BK Skjold, så find dem her www.bkskjold.dk/
BK Skjold ligger bag Østerbro Stadion og Parken.

Golf finder du hos Royal Golfklub på Amager: https://royalgolf.dk/da/

Hvis du har lyst til at spille 9-hullers golf med andre nybegyndere i det, der hedder City-golf, skal du kontakte Mark Wojdylo på telefon 20 65 90 29

Hør mere om Frisbee golf  i Københavns Frisbee Klub: www.valbyparken.dk/om-klubben/
Eller på deres Facebook side www.facebook.com/groups/KFKdiscgolf/

I filmen om roning mødte du Heidi Alsing fra Roklubben Gefion. Både Gefion og Roklubben Øresund tager nye medlemmer på +60 år ind. Oftest starter man i efteråret / vinteren med romaskiner inden man til foråret skal igennem et introforløb på havet.
Læs mere om 60+ roning: https://roning.dk/kerneydelser/viden/60-plus-roning/
Find en klub nær dig: https://roning.dk/om-dffr/ronetvaerk/ronetvaek-koebenhavn/

Hovedstadens Svømmeklub https://www.hsk.dk/ har svømmehold i både hal og åbent hav og på alle niveauer.

Vinterbadning kræver intet andet end adgang til havet og et håndklæde. Du mødet Susanna Søberg som er forsker på Københavns Universitet og som har skrevet bogen Hop i Havet: https://gronningen1.dk/books/hop-i-havet

Du kan naturligvis danse derhjemme, men der finde også mange andre der udbyder dansehold både for par og enlige.
Hos www.danskseniordans.dk finder man en oversigt.

Zumba i Netværkshuset er en aktivitet hos Hovedstadens Røde Kors i Netværkshuset Kastruplund: www.hovedstaden.drk.dk

SSB - Vesterbro Idrætsforening holder som navnet antyder til på Vesterbro: https://ssb-sport.dk/