Brevvenner

BREVVENNER

Brevvenner er frivillige, der skriver breve eller korte hilsner til beboere på plejehjem eller i eget hjem.

Brevvennerne kan blive matchet i tre forskellige kategorier:
  • Fælles interesse for eksempel politik, musik, kunst eller sport
  • Lyst til at skrive om hverdagsglæder som eksempelvis en tur i skoven
  • Sansebreve til de ældre, der er kognitivt udfordrede, men kan have stor glæde af at modtage post med kreative ting, der kan udfordre sanserne.

Bliv frivillig

Der er to muligheder for at blive frivillig brevven - du kan skrive med en ældre medborger, der bor på plejehjem eller i eget hjem.
Som frivillig brevven til en ældre medborger på plejehjem skal du have tid og overskud til at skrive et brev eller et kort cirka hver tredje uge. Nogen af de ældre borgere vil være i stand til - og have stor lyst til - at skrive tilbage til dig og opbygge en relation, mens andre bare vil blive glade for at modtage din hilsen. Den frivillige aktivitetsleder sørger for, at du bliver matchet med en borger efter jeres forskellige behov og ønsker.

Du kan også blive brevven for en ældre person, som bor i eget hjem. Her vil du indgå i en penneven-relation, hvor I bliver matchet på tværs af alder, kultur og interesse. I vil skrive breve til hinanden i det tempo, som I aftaler indbyrdes.

Som brevven er det vigtigste, at du har lyst til at skrive til et andet menneske.

Bliv eller få en brevven

Hvis du gerne vil have en brevven eller kunne tænke dig at blive frivillig, er du meget velkommen til at skrive til os på rkh.brevvenner@rodekors.dk

Informationsmøde for nye frivillige

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende. Tilmeld dig her