Besøgsvenner

Besøgsvenner mødes til hyggeligt samvær en gang om ugen enten hjemme hos besøgsmodtageren eller ude, alt efter hvad man har lyst til. Man møder hinanden på tværs af alder, kultur og beskæftigelse, og tjenesten giver mulighed for at skabe en fast relation til et andet menneske.

Følelsen af ensomhed kan ramme alle uanset alder. Måske er familien langt væk eller gået bort, måske er det svært at komme ud pga. et handicap, eller måske er det bare svært at få relationer til andre. Så er det rart at få besøg af én, der lytter – eller en, der deler ens interesse for bøger, film eller musik.

Bliv frivillig

Som frivillig besøgsven mødes du med besøgsmodtageren til en kop kaffe, en gåtur eller hyggeligt samvær i hjemmet.

Som besøgsven skal du have hjertet på rette sted og mod på at få en ny ven, som er anderledes end dig selv. Ved blot at bruge én time om ugen som besøgsven, bliver du et lyspunkt i et andet menneskes liv, og skaber glæde for jer begge to.

Vi bestræber os på, at matche dig med en besøgsmodtager, som du har god kemi med.

Hvad forventer vi af dig?

Hvor og hvornår skal du hjælpe?

Du besøger besøgsmodtageren i eget hjem. Besøget foregår i dagtimerne, typisk én gang ugentligt og varer typisk 1,5-2 time.

Bliv frivillig nu

BLIV FRIVILLIG NU

Vil du høre mere om Besøgsvenner eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail.

Besøgstjenesten

Østerbro: besog.osterbro@rodekors.dk

Tårnby/Kastrup: besog.taarnby@rodekors.dk

Nørrebro: besog.norrebro@rodekors.dk

Nordvest: nordvest@rodekors.dk

Frederiksberg: besog.frederiksberg@rodekors.dk

Brønshøj/Vanløse/Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave: rkh.besog.bvv@rodekors.dk

Amager: besog.amager@rodekors.dk

DET GØR VI OGSÅ

Deltag i et Informationsmøde og hør om alle vores aktiviteter.

Tilmeld dig her