Det gør vi

Her kan du få et overblik over de omkring 50 forskellige projekter, som drives af mere end 2.700 frivillige i Røde Kors Hovedstaden -  både som potentiel frivillig, og hvis du har brug for ekstra omsorg og støtte i din hverdag. Klik på billedet over den overskrift, du gerne vil vide mere om, for at læse om de enkelte indsatser.

Fællesskaber for voksne

Aktive, meningsfulde fællesskaber for voksne, der har behov for ekstra støtte eller et nyt netværk.

Fællesskaber for familier

Fællesskaber for børn og deres familier giver ekstra overskud i hverdagen.

Fællesskaber for seniorer

Hyggeligt samvær og gode oplevelser for alle, der er fyldt 65 år.

Indsatser for hjemløse

Støtte og omsorg til medmennesker, som ikke har et hjem, de kan kalde deres eget.

Samaritter

Samaritter har en lang førstehjælpsuddannelse og hjælper frivilligt deltagere og tilskuere til forskellige typer af arrangementer.

Vi fortæller om Røde Kors

Frivillige fortæller om Røde Kors, sørger for indhold til Røde Kors Hovedstadens kommunikationskanaler og hjælper til med den daglige drift.

Indsamling

Giv tre timer den første søndag i oktober og vær med til at gøre en forskel for udsatte både i Danmark og i verdens brændpunkter.

Genbrug

Røde Kors Hovedstaden har 15 genbrugsbutikker, hvor du kan gøre en forskel som frivillig i et hyggeligt fællesskab.

Offerrådgivningen

Offerrådgivningen hjælper ofre, vidner og pårørende i forbindelse med voldsomme og chokerende oplevelser som ulykker, kriminalitet og trafikuheld.