Samtalegrupper for børn af indsatte

Det er ikke nemt at have en mor eller far, der sidder i fængsel. Mange børn har svært ved at tale om det, og nogle føler sig flove. Derfor tilbyder Røde Kors samtalegrupper for børn mellem 8 og 16 år, hvor de kan dele deres erfaringer med jævnaldrende i samme situation. De kan eksempelvis tale om forholdet til kammeraterne, om de har fortalt det i skolen eller bare hvordan det går.

Mens børnene mødes, er der mulighed for, at forældrene kan erfaringsudveksle og få redskaber til at hjælpe deres børn. Dagen afsluttes med fælles aftensmad.

Formålet med samtalegrupperne er at give børnene oplevelsen af, at der findes andre børn i samme situation. Børnene skal have mulighed for at spejle sig i hinanden.

Bliv frivillig

Samtalegrupperne ledes af to frivillige med socialfaglig baggrund. Derfor skal du være pædagog eller have en anden faglig relevant uddannelse, hvis du vil være med til at hjælpe børnene igennem en svær situation.

Tilmeld dig her

Bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her

Mød samtalegruppen

Vi mødes torsdage i lige uger klokken 17-19.30 på Nordre Fasanvej 228 på Nørrebro.
Dagen afsluttes med fælles aftensmad og det er gratis at deltage.

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om samtalegrupper for børn af indsatte eller om at være frivillig? Så kontakt udviklingskonsulent Sussi Nielsen på telefon 2265 0844 eller send en mail til sn@rodekors.dk.