Venskabsfamilier og venskabspersoner

Venskabsfamilier og Venskabspersoner

Et dansk netværk er noget af det vigtigste for at falde til, når man kommer til Danmark fra et andet land. Er du eller din familie ny i Danmark og har svært ved at lære danskerne at kende? Eller har du boet i Danmark gennem længere tid uden at få nogen danske venner? Så er Venskabsfamilier og Venskabspersoner måske noget for dig.

Gennem Venskabsfamilier og Venskabspersoner kan du eller din familie få tilknyttet en person, et par eller en familie med kendskab til Danmark. Det kan være personer, der er født og opvokset i Danmark, eller personer, der er flyttet til landet og har boet her i et stykke tid. Ordningen er en god mulighed for at få indblik i den danske kultur og det danske sprog. Men det er også en genvej til at knytte nye venskaber og skabe et netværk i Danmark.

I mødes mindst en gang om måneden - det kan være til aftensmad derhjemme, en tur på museum, eller hvad I nu har lyst til.

Bliv frivillig

Som frivillig i Venskabsfamilier og Venskabspersoner udgør du en vigtig social relation for enkeltpersoner, par eller familier, som mangler et netværk i Danmark. Gennem relationen er du med til at give indblik i den danske kultur, det danske sprog og de uskrevne regler, vi som danskere tager for givet.

Når du melder dig som frivillig, vil du – evt. sammen med din familie – komme til en indledende samtale, hvor du kan høre nærmere om aktiviteten og fortælle om dig selv, så vi kan finde det rigtige match. Vi sammensætter folk på baggrund af faktorer som fælles interesser, geografisk placering, jævnaldrende børn eller lignende.

Man behøver ikke at være en familie for at blive en del af Venskabsfamilier og Venskabspersoner.

Du skal desuden have mulighed for at mødes mindst én gang om måneden. Vi matcher personer og familier fra København, Frederiksberg, Tårnby og Dragør, så der kan være lidt rejsetid forbundet med møderne.

bliv frivillig nu

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om Venskabsfamilier og Venskabspersoner eller om muligheden for at blive frivillig? Så kan du ringe på 41 96 11 12 eller sende en mail til venskab.rkh@rodekors.dk.