Shoppingguider

For ældre kan turen i et shoppingcenter være en uoverskuelig opgave, der er svær at klare. Derfor hjælper frivillige Shoppingguider ældre med at købe ind, finde rundt og skabe det overblik, der gør indkøbsturen til en succes.

Københavns Kommune og Røde Kors Hovedstaden samarbejder i aktiviteten Shoppingguider. Københavns Kommune arrangerer den ugentlige kørsel til og fra shoppingcenteret, mens de frivillige Shoppingguider står klar til at hjælpe de ældre ved ankomsten.

Der tilbydes i øjeblikket kun hjælp af shoppingguider på Fisketorvet.

Bliv frivillig

Som frivillig Shoppingguide står du til rådighed sammen med dine frivillige kollegaer i tidsrummet 9.30-13.00 i indkøbscenteret på Fisketorvet 1-2 gange om ugen. Sammen med de andre frivillige er du blandt andet med til at skabe overblik, hygge om de ældre, samt skabe et fællesskab med og mellem de ældre handlende.

Det er vigtigt, at du har lyst til at deltage i det sociale samvær med ældre, at du møder dem i øjenhøjde, har tålmodighed og er smilende og hjælpsom. Du skal være opsøgende i forhold til de ældre, kunne håndtere flere opgaver på samme tid og have en praktisk sans.

BLIV FRIVILLIG NU

Deltag i et infomøde for blive frivillig. Få alle de praktiske informationer og kom godt i gang som frivillig.

Tilmeld dig et informationsmøde her

Eller vil du høre mere om Shoppingguider eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.shoppingguide@rodekors.dk.

Turkøb for dig, der vil handle selv

Turkøb er et tilbud som pensionister i Københavns Kommune, der ønsker at handle ind selv.
Du bliver hentet på din bopæl og kørt til et indkøbscenter, hvor du kan handle i cirka 1½ time. Derefter bliver du kørt hjem og hjulpet op med dine varer.

Kontakt visitationen i dit lokalområde, som kan fortælle, om du kan blive visiteret til Turkøb.

Telefonnummeret er: 3366 3366