Madvenner

I aktiviteten Madvenner bliver ældre og frivillige matchet en-til-en, og fællesskabet omkring det gode måltid er i centrum. De matchede par mødes til hyggeligt samvær én gang om ugen hjemme hos den ældre, hvor parret spiser sammen. Man køber ind og forbereder maden sammen, ligesom man deles om udgifterne. Røde Kors Hovedstaden sørger efter bedste evne for at matche den ældre med en frivillig, som den ældre deler interesser med.

Mange ældre, der bor alene, har tidligere været del af et spisefælleskab – eksempelvis med en ægtefælle - men lysten til at spise og tilberede mad kan svækkes, når ens netværk bliver mindre. Det kan medføre, at nogle ældre spiser for lidt og derfor bliver for tynde, hvilket kan påvirke deres helbred negativt. Det er noget ganske andet at tilberede mad og spise sammen med en, man kender – og derfor er Madvenner opstået.

Bliv frivillig

Som frivillig Madven er du interesseret i ernæring og vil være med til at afhjælpe ensomhed hos et ældre menneske. Du engagerer dig til et ugentligt besøg hjemme hos en Madvært, hvor I hygger jer, laver mad og spiser sammen. I deles om at købe ind, ligesom I også deles om udgifterne.

Tilmeld dig her

BLIV FRIVILLIG NU

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om Madvenner eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.seniorkoordination@rodekors.dk