Bogvenner

Bogvenner ønsker at give mennesker, der interesserer sig for litteratur, muligheden for at finde sammen og hygge sig over en god bog. Mange mennesker holder af at læse bøger, lytte til bøger, få bøger læst højt og drøfte litteratur, men de mangler én at dele deres interesse med. Det kan de finde hos Bogvenner. Bogvenner kommer også på plejehjem eller i klubber og læser højt for grupper.

Bliv frivillig

At blive Bogven er for dig, der ønsker at dele din glæde ved litteratur og samtidig gøre en stor forskel for et andet menneske. Som Bogven låner og afleverer du bøger på biblioteket, som du har valgt sammen med din Bogven. Sammen kan I diskutere bøgerne og derved få mulighed for en hyggelig stund sammen. Du kan også læse højt for din Bogven, der på den måde får mulighed for at glæde sig over en historie og diskutere dens indhold.

BLIV FRIVILLIG NU

Deltag i et infomøde for at få alle de praktiske informationer og for at lære organisationen bedre at kende.

Tilmeld dig her

Vil du vide mere?

Vil du høre mere om Bogvenner eller muligheden for at blive frivillig? Så kontakt Røde Kors Hovedstaden på telefon 38 33 64 00 eller send en mail til rkh.besog.akled@rodekors.dk