Coronavirus: Information til frivillige

CORONA-INFORMATION TIL FRIVILLIGE

Senest opdateret 16. august 2021

Forsamlingsloftet er hævet, så vi må samles 500 personer inde og ude.
Coronapas er IKKE et krav for deltagelse i vores aktiviteter og interne kurser.
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Trygge fællesskaber med sikker afstand

Sikkerhed og tryghed er naturligvis fortsat omdrejningspunktet for alt vores arbejde.
Hvis du som frivillig ikke føler dig tryg ved dine opgaver i den nuværende situation, kan du selvfølgelig holde pause.

Hvis du er i tvivl, kan du altid kontakte de ansatte konsulenter.

Genbrugsbutikker og førstehjælp

Alle vores genbrugsbutikkerne følger myndighedernes vejledninger. Man skal ikke længere bruge mundbind eller visir.
Butikkerne er genåbnet i det omfang, det er muligt for de frivillige, der står for den daglige drift.
Find din nærmeste butik her.

Vores førstehjælpsundervisning er tilpasset gældende retningslinjer.
Find kursusoversigten her.

Karantæne, hvis du føler dig syg eller har været udsat for smitte

Hvis du føler dig syg eller er blevet testet for coronavirus, fordi du har været udsat for smitte, beder vi dig blive hjemme, til du er symptomfri og/eller har fået testsvar om, at du ikke er smittet. Du skal have været uden symptomer i mindst 48 timer, før du må genoptage dit frivillige arbejde, hvis det indebærer, at du møder mennesker.

Hvis du får konstateret Covid-19 og har været på sekretariatet eller sammen med andre i forbindelse med dit frivillige arbejde i tiden op til din test, er det vigtigt, at du giver os besked, så vi kan hjælpe med at opspore eventuelt smitte - kontakt enten din frivillige leder eller den ansatte konsulent.

Vi følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Hvis du rejser til et land, hvor du efterfølgende skal i karantæne, gælder det naturligvis også for dit frivillige arbejde.

Mere information om Covid-19

Hold dig opdateret på www.coronasmitte.dk

Har du brug for hjælp?