Café Thor skaber fællesskab på Nørrebro

Café Thor er et fællesskabsbaseret tilbud for beboerne i E-huset, som har et aktivt forbrug af alkohol. Gennem et halvt år har et par seje frivillige spillet spil, spist snacks og hørt musik sammen med beboerne. Det giver et stort smil på læben for både deltagere og frivillige, og lige nu er der plads til flere i fællesskabet.

- Det føles meget meningsfuldt at være frivillig på Café Thor, fordi vi altid skaber gode stunder sammen, fortæller Sofie, der har været frivillig i Café Thor siden indsatsen begyndte.

Ud over de mere almindelige torsdage på Café Thor, har beboerne og de frivillige det sidste halve år både mødtes for at se EM i fodbold, fejret Thanksgiving med kalkun og alt der hører til, og i sommers rykkede aktiviteten ud på E-husets store terrasse, så de frivillige og beboerne sammen kunne nyde sommeren.

Stadig brug for flere frivillige

Beboerne i E-huset er ofte ensomme og står i en udsat livssituation med et begrænset socialt netværk. Derfor skal du som frivillig have overskud til at være noget for en gruppe mennesker, der har det svært.
Til gengæld vil du også få en helt særlig rolle i deres liv, og være med til at skabe livsglæde.

Læs mere om at være frivillig i Café Thor