Bliv frivillig leder

Hos Røde Kors Hovedstaden driver 3.000 frivillige mere end 50 forskellige indsatser, som alle har til formål på forskellig vis at hjælpe medmennesker, som har brug for omsorg og støtte der, hvor de er i deres tilværelse. Mere end 200 frivillige har taget et ekstra ansvar på sig som ledere. Lederfællesskabet har både plads til og brug for dig, der vil være med til at understøtte det frivillige engagement.

Det kan vi tilbyde dig som frivillig leder

• En plads i et stort og stærkt frivilligt fællesskab
  • Særlig lederuddannnelse og adgang til sparring
  • Mulighed for at være med til at sætte retning og skabe rammer
  • Udvikling i dit personlige lederskab

Sådan kommer du med på holdet

Vi leder efter dig, der har overskud, gode samarbejdsevner og er god til at koordinere. Du skal have tid og lyst til at tage ansvar for, at dine frivillige kolleger har de bedst mulige rammer for at skabe gode fællesskaber sammen med de mennesker, vi hjælper. Du er god til at engagere og motivere mennesker omkring dig, og du bliver selv motiveret af at se både frivillige og deltagere udvikle sig i det sociale arbejde.

Der er tre muligheder for at komme i gang:

1. Tilmeld dig vores informationsmøde for ledere torsdag den 27. oktober klokken 17-19.30

2. Ansøg direkte til en specifik lederstilling via vores oversigt på frivilligjob.dk

3. Du kan også udfylde dine kontaktoplysninger her - så ringer vi dig op og tager en snak om mulighederne

Mød dine lederkollegaer

Peter er frivillig leder i Vågetjenesten. I videoen her kan du høre ham fortælle om, hvordan det er at være en del af en af verdens største humanitære organisationer.

Berit er frivillig leder i vores netværk for tidligere misbrugere. Hør hende fortælle om, hvordan hendes frivillige arbejde kan noget andet end hendes daglige job som projektleder.

Jeg vil gerne vide mere om at være frivillig leder