Bevægelsesvenner vinder pris på Frederiksberg

De frivillige Bevægelsesvenner har vundet prisen som Årets Frontløber i Frederiksberg Kommune.

Bevægelsesvenner er frivillige, som bevæger sig sammen med mennesker, der lever med psykisk sårbarhed. Frivillige og deltagere bliver matchet efter interesser på samme måde som Besøgsvenner, men har samtidig det tilfælles, at de gerne vil bruge kroppen. Det kan være på en gåtur, til fodbold, i fitnesscenteret eller noget helt fjerde - det vigtige er, at man kommer af sted og får det bedre både fysisk og mentalt.

Bevægelsesvenner har vundet Årets Frontløber, som er en del af indsatsen Sund Frederiksberg. I begrundelsen står blandt andet, at Bevægelsesvenner har gjort en særlig indsats for at styrke sundhed og trivsel.

- Vi er meget stolte over anerkendelsen af en af vores nyeste indsatser, hvor der er skabt nye måder at engagere frivillige og deltagere gennem et fælles ønske om øget fysisk og mental trivsel. Lige nu er der omkring 30 par bevægelsesvenner på Frederiksberg, og der står flere på venteliste til en frivillig bevægelsesven, fortæller udviklingskonsulent Idasofie Hyldgaard, som modtog diplom og pengepræmie sammen med en gruppe frivillige Bevægelsesvenner.

Bliv bevægelsesven

Lige nu står der desværre flere på venteliste til at få en frivillig Bevægelsesven.
Hvis det kunne være noget for dig, kan du læse mere her.