Alle skal have mulighed for en god julefest

Den 24. december arrangerede Røde Kors Hovedstaden og Codan igen en stor julefest for gæster, der ellers skulle have fejret julen alene.

– Vi er glade for igen i år at kunne invitere københavnere indenfor i Codanhus til en dejlig julefest. På den måde kan vi gøre en forskel for nogen mennesker, som ellers skulle sidde alene i julen, og vores medarbejdere glæder sig hvert år til at være med til at skabe en god oplevelse, siger Mette Heering Pontoppidan, Marketing- og Kommunikationsdirektør i Codan.

I år deltog mere end 200 julegæster i arrangementet juleaftensdag i Codans lokaler på Frederiksberg. Peter Mygind og Sofie Gråbøl stod for underholdningen, børnene fik malet ansigter, og der var besøg fra julemanden.

Frivilligt engagement skaber gode oplevelser

I alt var 60 frivillige fra Codan og Røde Kors Hovedstaden med til at skabe rammerne for en dejlig julefest.

– Vi er meget glade for vores samarbejde med Codan, som hvert år åbner deres hus, så vi sammen kan skabe rammerne for en dejlig oplevelse for en gruppe mennesker, der har brug for og glæde af et fællesskab i julen. Det vidner om stort samfundsengagement, siger julefestens koordinator Emilie Schapira fra Røde Kors Hovedstaden.

– Samtidig er det dejligt at opleve den store interesse for at blive frivillig til julefesten – både fra Codans medarbejdere og fra lokalbefolkningen i øvrigt, fortsætter hun.

Tak for endnu en god julefest

Tak til alle sponsorer, som har gjort julefesten mulig:
Codanhus, Appetize+, Heinrich og Laurine Jessens Fond, Frederiksberg Fonden, Københavns Kommune, Qpark, Experimentarium, Nordisk Film, Flying Tiger og Sminkepigerne.