120 frivillige julede sammen

Som altid, når julen nærmer sig, holder Røde Kors Hovedstaden julestue for alle frivillige. I år var det torsdag den 11. december, og huset var fyldt med over 120 glade julegæster.

Af Rikke Clausen
Foto Rikke Clausen

Facilitatorgruppen diskede op med gløgg, æbleskiver og juleknas, og havde i det hele taget sørget for at tage rigtig godt imod alle. Gruppen havde også sørget for, at lokalerne hos Røde Kors Hovedstaden tog sig rigtig hyggelige og julede ud.

Lige som sidste år optrådte pigerne fra den integrerede institution Den grønne giraf Lucia optoget, hvilket igen var en stor succes. Det er skønt at se pigerne gå Luciaoptog. Som en ekstra lille overraskelse var der i år også lodtrækning om skønne, små julegaver.

Der var godt gang i snakken og glædelige gensyn i de tre hyggelige timer, der var inviteret til julehygge. Facilitatorgruppen var i fuldt sving med at forberede dagen fra formiddagstimerne. Der skulle stilles borde op til de mange gæster, pyntes op samt stilles juleknas frem, og gløgg og æbleskriver skulle varmes.

Marianne og Birgitte, aktivitetsledere for facilitatorgruppen, syntes det var en stor fornøjelse at arrangere og glæder sig over den gode gruppe af frivillige, de har til at hjælpe sig – en i øvrigt meget international gruppe, som tæller folk fra Portugal, Estland, Rusland, Iran og Danmark.