1.302.375 kroner fra hovedstaden til mennesker uden hjem

Søndag den 6. oktober var en festdag i Røde Kors Hovedstaden. Mere end 1.500 indsamlere nød det flotte efterårsvejr, mens de gik rundt fra dør til dør og samlede penge til mennesker uden hjem. I hovedstaden blev der indsamlet 1.302.375 kroner.

Langt de fleste penge går til Røde Kors' katastrofefond, så vi kan rykke ud, når der opstår et akut behov.

Frivillige gør det muligt

Når hundredevis af indsamlere skal hente indsamlingsbøsser og efterfølgende aflevere dem fyldte igen, er det frivillige, der får det hele til at fungere. På hvert af de 20 mødesteder står et hold frivillige klar til at få dagen til at fungere let og gnidningsløst.

- Vi er super glade for det flotte resultat og meget taknemmelige for, at så mange mennesker valgte at bruge deres søndag på at få denne oplevelse sammen og hjælpe andre. De frivillige er hele maskineriet, og uden dem ville det slet ikke være muligt at afholde en indsamling. Tusind tak til de frivillige som stiller op år efter år og lægger tid og kræfter i Røde Kors indsamlingen, siger  Fie Friis, som er en af projektlederne for landsindsamlingen hos Røde Kors Hovedstaden.

Tak til vores sponsorer

Vi er så heldige at få sponsoreret mange af de ting, vi skal bruge i forbindelse med landsindsamlingen. Det er vi meget taknemmelige for, for det er med til at holde udgifterne nede, så vi kan bruge pengene der, hvor de gør den største forskel.

Stor tak til KiMs, Mars, Søstrene Grene, Copenhagen Catering, Tekstil-tryk, Inco, Lomax og BKI

Du kan stadig nå det!

Hvis du ikke var hjemme, da indsamlerne var forbi din hoveddør, kan du stadig nå at give et bidrag. Brug Mobile Pay til nummer 91345 eller send en sms med teksten GIV250 til 1290.