Universitetspraktikanter søges til foråret 2018

Billedet viser Emma (tv), Sifka og Simone, som alle tre er universitetspraktikanter i efteråret 2017.

Emma, Sifka og Simones talent, engagement og gode humør har vi desværre kun til låns. Derfor søger Røde Kors Hovedstaden et nyt kuld kvikke universitetspraktikanter til foråret 2018.

Røde Kors Hovedstaden tilbyder igen til foråret en række spændende pladser som universitetspraktikant. Som praktikant er man med til at gøre en mærkbar forskel for de mest udsatte og sårbare i Hovedstaden. Samtidig får man værdifulde erfaringer med arbejdet i en af verdens største NGO’er. Praktikanterne får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger.

Røde Kors Hovedstaden søger praktikanter til fem forskellige praktikantstillinger.

Praktikant til genbrug og kommercielle aktiviteter

Som praktikant med opgaver indenfor genbrug og kommercielle aktiviteter bliver man en del af teamet, der arbejder med kommercielle aktiviteter i Røde Kors Hovedstaden. Praktikanten skal være kommercielt tænkende og have veludviklet sans for at tænke i stærke forretningsmodeller og sublime kundeoplevelser i de 14 genbrugsbutikker.

Praktikant til analyse og evaluering

Praktikanten til analyse og evaluering vil bruge en stor del af sin tid på at undersøge nytteværdien af Røde Kors Hovedstadens arbejde. Både værdien af det konkrete sociale arbejde for de mest udsatte og sårbare i vor by. Og arbejdet med at indsamle midler til hjælpearbejdet i form af fundraising og salg af genbrugsvarer.

Praktikant til kommunikation

Som kommunikationspraktikant vil man producere fængende indhold til Røde Kors Hovedstadens side på Facebook og vores øvrige sociale medier. Praktikanten vil også komme til at skrive artikler her til hjemmesiden og til nyhedsbreve. Man vil også komme til at understøtte konsulenterne i deres kommunikationsarbejde og lede forskellige kommunikationsindsatser i tæt samarbejde med frivillige.

Praktikant til fundraising og kampagne

Praktikanten med opgaver indenfor fundraising og kampagne indgå i fundraisingteamets vigtige arbejde med at søge midler fra private fonde og offentlige puljer. Praktikanten vil bl.a. løfte researchopgaver og tage del i at skrive ansøgninger samt opfølgende og administrative opgaver. Praktikanten vil både blive involveret i ansøgninger til mindre lokale fonde og store landsdækkende fonde.

Praktikant til det sociale område

Som praktikant på det sociale område bliver man en del af teamet, der arbejder med Røde Kors Hovedstadens frivillige arbejde for socialt udsatte. Praktikanten vil bl.a. blive involveret i udviklingen af de sociale aktiviteter for ensomme ældre, socialt udsatte, tidligere misbrugere og sårbare mødre.

Personlig praktikvært sikrer læring og udvikling

Som praktikant i Røde Kors Hovedstaden bliver man tilknyttet en personlig praktivært, som gennem tæt sparring og vejledning sørger for, at man opnår personlig og faglig læring og udvikling. Man får også relevante og interessante opgaver, som vil løfte en fagligt og personligt – og ikke mindst stor erfaring med at arbejde med frivillige og en gylden mulighed for at snuse til livet som konsulent i en NGO.

Ansøgningsfristen for alle fem praktikantstillinger er den 12. november 2017. Praktikperioden er fra mandag den 5. februar til 29. juni 2018. Da praktikken er ulønnet, er Røde Kors Hovedstaden selvfølgelig fleksible med hensyn til evt. studieaktiviteter eller studiejob.

Praktikantstillingerne og andre ledige stillinger i Røde Kors Hovedstaden annonceres på denne side.