Stor julegave fra lokal virksomhed

Julen kan være svær for økonomisk trængte familier. I Tingbjerg-Husum har Radiometer valgt at donere knap 50.000 kroner til Røde Kors’ julehjælp – det svarer til hjælp til alle de lokale familier, der fik julehjælp sidste år.

Hvert år i december deler Røde Kors julehjælp ud til familier, der har behov for lidt økonomisk støtte til julehyggen. I Tingbjerg-Husum var der sidste år 59 familier, som modtog julehjælp i form af et gavekort på 800 kroner til en dagligvarebutik.

– Det er vigtigt for os, at økonomisk trængte familier i vores lokalområde også har muligheden for en god jul. Derfor har vi nu valgt at give denne donation til Røde Kors, siger administrerende direktør for Radiometer Henrik Schimmell. Radiometer støtter flere organisationer og initiativer i lokalområdet.

Vigtigt med lokal opbakning
Hos Røde Kors er den store donation fra Radiometer et meget kærkomment bidrag til julehjælpen.

– I løbet af seks år er uddelingen af julehjælp på landsplan steget med mere end 525 procent, og i år forventer vi, at 11.000 familier har brug for vores hjælp. Det er en stor gave, når lokale virksomheder vælger at samarbejde med os, så vi kan sikre den rigtige hjælp til trængte familier, siger udviklingschef Ole Abildgaard Mikkelsen fra Røde Kors Hovedstaden, som uddeler julehjælp til blandt andre familier fra Tingbjerg-Husum.

Sådan søger du om julehjælp
Du kan ansøge om julehjælp hos Røde Kors Hovedstaden frem til 30. november på www.hovedstaden.drk.dk. Du får svar den 5. december, og julehjælpen udleveres midt på måneden.

Om Radiometer
Radiometer blev grundlagt i 1935, og har hovedkvarter i Brønshøj, hvor der arbejder mere end 1100 af de i alt 3700 medarbejdere på verdensplan. Virksomheden udvikler, fremstiller og markedsfører løsninger til blodprøvetagning, blodgasmåling, transkutan monitorering, immunoassay-analyser og de tilhørende IT-systemer.