Indsamling

GIV 3 TIMER SØNDAG DEN 6. OKTOBER 2019. MELD DIG SOM INDSAMLER OG HJÆLP OS MED AT REDDE LIV I VERDENS BRÆNDPUNKTER

Røde Kors indsamlingen finder sted første søndag i oktober, hvor indsamlere i hele landet samler ind til fordel for udsatte mennesker både herhjemme og ude i verden.

Vi samler ind, så vi kan hjælpe her og nu. Og så vi kan sikre den akutte og livreddende hjælp, når næste katastrofe rammer.

Hvad bruger vi pengene til?

Røde Kors er altid til stede. Vi er verdens største humanitære organisation, og i mere end 150 år har vi hjulpet mennesker igennem krige, katastrofer og sårbare livssituationer. Hvert år giver vi katastrofehjælp til 85 millioner mennesker verden over. Vi bruger også penge på at understøtte det store sociale arbejde, som frivillige i Røde Kors Hovedstaden udfører herhjemme.

Her kan du læse mere om, hvordan de indsamlede penge gør nytte

Find dit nærmeste mødested her:

Bliv frivillig bag om indsamlingen

Der er en masse spændende opgaver forbundet med indsamlingen, hvor det er muligt at give en hånd med:

• Bliv mødestedsleder. Hvert år søger vi efter frivillige mødestedsledere til vores 20 mødesteder i Hovedstaden. Som mødestedsleder har man ansvar for at samle et hold frivillige til sit mødested, deltage i fælles møder, tjekke materiale, organisere sit mødested og sørge for at dagen forløber bedst muligt på indsamlingsdagen.
  • Bliv frivillig hjælper på et mødested
  • Hjælp til omdeling af flyers og plakater i begyndelsen af september
  • Hjælp til forhåndsuddeling af ruter
  • Hjælp til kørsel af materiale
  • Hjælp med andre praktiske og administrative opgaver

Vil du høre mere om Røde Kors Indsamlingen eller muligheden for at blive frivillig?

Så kontakt sektionsleder Emilie Brandt på 60 43 64 13 eller emilie.brandt@rodekors.dk.

Om Røde Kors indsamlingen

Lufthavnsindsamlingen - Alle valutaer bliver til nødhjælp!

I Københavns Lufthavn har Røde Kors Hovedstaden opstillet en stor indsamlingsbøsse, hvor det er muligt for rejsende at donere penge. Pengene bliver brugt til vores daglige arbejde med at hjælpe socialt udsatte mennesker i Danmark.